שירות המרשלים במצוד אחר בכיר ממשלתי ממרילנד - הנמצא תחת חקירה פדרלית
צו מעצר הוצא נגד רוי מקגראת', שכיהן כראש הסגל של המושל וראש סוכנות הסביבה המדינית, כאשר הוא מואשם בהונאה, גניבת כספים וזיוף מסמכים

הרשויות הפדרליות פתחו במצוד אחר רוי מקגראת', מי שכיהן כראש הסגל של מושל מרילנד לשעבר לארי הוגאן, לאחר שהוא לא התייצב לדיון בבית המשפט על שורה של הונאות והאשמות פליליות אחרות.

שירות המרשלים האמריקאי צייץ בטוויטר על החשד כי מקגראת' נמלט מהמדינה וכי הם "פועלים כעת לתפוס את העוזר הבכיר של מושל מרילנד לשעבר", לאחר שהוא לא הופיע בביהמ"ש בבולטימור ביום שני. זאת במקביל לצו מעצר שהוצא נגדו על ידי שופט פדרלי. 

על פי מסמכי בית המשפט, מקגראת' עומד בפני אישומים של הונאת רשת, גניבה מתוכניות הממומנות מכספים פדרליים, וזיוף מסמכים - כל זאת בקשר להונאה של סוכנות הסביבה של מרילנד (MES) שהוא עמד בראשה. מקגראת' מתעקש כי הוא חף מפשע. 

לאחר שלא התייצב לדיון בשעה 9:00, עורך דינו ג'וזף מרתה מסר: "למרבה הצער, בשלב זה אין לי מידע נוסף על מר מקגראת'. אני מקווה שהוא בטוח שתהיה לנו הזדמנות לדבר אחד עם השני בעתיד הקרוב". 

בהגשת כתב האישום באוקטובר 2021, השופט לא הטיל הגבלות תנועה על מקגראת', שמתגורר בפלורידה, זאת בתנאי שהוא מבטיח להופיע בבית המשפט כנדרש ולרצות כל עונש שיוטל עליו.

(צילום: Getty Images)

על פי המסמכים המשפטיים, ממרץ 2019 ועד דצמבר 2020, מקגראת' העשיר את הונו על ידי הנפקת תשלומים לעצמו במרמה, בעודו מנצל את מעמדו הבכיר ב-MES, שזו סוכנות עצמאית מטעם המדינה המספקת ניהול פסולת ושירותים אחרים לסוכנויות ממשלתיות מקומיות, ממשלתיות, פדרליות וגם למגזר הפרטי.

התובעים גם האשימו את מקגראת' בן ה-53 גם בהקלטה בלתי חוקית של שיחות פרטיות עם בכירי המדינה וזיוף דפי לוחות הזמנים שלו, במטרה להוכיח שהוא היה בעבודה בזמן שהיה בחופשה, זאת בשתי הזדמנויות בשנת 2019. 

מקגראת' הצטרף לראשונה למשרדו של המושל הוגאן כסגן ראש הסגל בשנת 2015. שנה לאחר מכן, הוגאן הרפובליקני מינה אותו להוביל את השירות הסביבתי של מרילנד. 

ביוני 2020, מקגראת' מונה לראש הסגל של המושל, אך לאחר כמה חודשים הוא התפטר בעקבות שאלות שעלו לגבי "פיצויי פיטורים" על סך יותר מ-230,000 דולר שקיבל בגין עזיבת תפקידו ב-MES לפני שנכנס לתפקידו בתור העוזר הבכיר של מושל מרילנד.

YOU MIGHT ALSO LIKE