הזוכה הגדול של האוסקר: ״הכל בכל מקום בבת אחת״
הקומדיה המצליחה של דניאל קוואן ודניאל שיינרט כבשה את הטקס עם שבעה פסלונים, כולל בקטגוריית הבימוי, התסריט המקורי, השחקנית והסרט. פרס השחקן הלך לברנדן פרייזר כגיבור "הלוויתן". "במערב אין כל חדש" קטף ארבעה פסלונים, ואילו "רוחות אינישרין", "הפייבלמנים" ו"טאר המנצחת" נותרו בידיים ריקות

"הכול בכל מקום בבת אחת", קומדיית המדע בדיוני של דניאל שיינרט ודניאל קוואן, הוא הזוכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר שנערך אמש. זו לא הייתה הפתעה גדולה, כאשר סוכנויות ההימורים טענו כך. הסרט המצליח קטף פרס אחר פרס וסיים עם שבעה פסלונים בסך הכול, מתוך 11 קטגוריות בהן היה מועמד.

כאמור, היו שלושה שנותרו בידיים ריקות - "טאר המנצחת", "רוחות אינישרין" שקיבל תשע מועמדויות, ו"הפייבלמנים" של סטיבן ספילברג. ג'ימי קימל, שהנחה את הטקס בפעם השלישית, הונחת על הבמה הישר מהמטוס שהטיסה דמותו של טום קרוז ב"אהבה בשחקים: מאווריק" ומיד לאחר מכן פצח במונולוג משעשע ומוצלח, שעקץ את כל הכוכבים ההוליוודיים, וכמובן - לא שכח את וויל סמית' ותקרית הסטירה, שכידוע מורחק מהאקדמיה, ולכן לא נכח במקום.

"הכול בכל מקום בבת אחת", כבש את הטקס וקטף פרסים בקצב מסחרר - מישל יאו קיבלה את פרס השחקנית הטובה ביותר ובכך הפכה לשחקנית האסייתית הראשונה שחתומה על ההישג. גם הפרס לתסריט המקורי הלך אל סרטם ל דניאל קוואן ודניאל שיינרט, בקטגוריה תחרותית, כשטוד פילד ("טאר המנצחת"), מרטין מקדונה ("רוחות אינישרין"), רובן אוסטלונד ("משולש העצבות") וסטיבן ספילברג ("הפייבלמנים") נותרו בידיים ריקות.

הזוכים של השנה שעברה בקטגוריות שחקנית שחקן המשנה, אריאנה דבוז וטרוי קוצור הכריזו על זוכי השנה הנוכחית. ג'יימי לי קרטיס, חברתו לקאסט של קי הוי קוואן, זכתה בפרס שחקנית המשנה וסגרה דאבל בקטגוריה. את הנאום היא סיימה בקריאה נרגשת אל הוריה: "אמא ואבא, זכיתי באוסקר!".

ברנדן פרייזר זכה בפסלון השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"הלוויתן" של דארן ארונופסקי, שם הוא מגלם גבר השוקל מאות קילוגרמים שמנסה לתקן את יחסיו עם בתו, וקיבל סוף סוף את רגע התהילה שלו, כאשר דמע על הבמה וגרם ללא מעט אורחים באולם לדמוע גם.

ג'יימס פרנד קיבל את פרס הצילום, הודות לעבודת הצילום המרשימה בסרט המלחמתי "במערב אין כל חדש". הסרט של נטפליקס המייצג את גרמניה זכה גם בקטגוריית הסרט הבינלאומי הטוב ביותר. בהמשך, הוא קטף עוד שני פרסים, בעיצוב אומנותי ופסקול.

במאי "אווטאר: דרכם של המים" ג'יימס קמרון לא נכח בטקס, אבל שובר הקופות ההיסטרי שנמצא במקום השלישי ברשימת הסרטים המכניסים בהיסטוריה, הצליח לזכות באוסקר על אפקטים מיוחדים. את הקטגוריה הגישה אליזבת' בנקס, במאית "חומר דוב".

"הלוויתן" זכה בפרס בקטגוריית איפור ועיצוב שיער ו"הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" עשה זאת בקטגוריית עיצוב התלבושות. מיד לאחר מכן הקהל באולם חגג יחד עם ליידי גאגא, שלמרות הדיווחים שתיעדר מהטקס הגיעה לבצע את שיר הנושא מתוך "אהבה בשחקים: מאווריק", Hold My Hand וריהאנה ההריונית עם Lift Me Up מתוך "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח".

עוד עלה לבמה השחקן ג'ון טרבולטה, שדמע כשסיפר שהאנשים מהתעשייה שהלכו לעולמם בשנה החולפת "נגעו בליבנו, גרמו לנו לחיוך והפכו לחברים יקרים שאליהם נישאר נאמנים לנצח״, כאשר התייחס לחברתו שהלכה לעולמה ב-2022 עקב מחלת הסרטן. כשברקע לני קרביץ מנגן על הפסנתר את השיר Calling All Angels, נראו על המסך תמונותיהם ושמותיהם של אוליביה ניוטון ג'ון, לואיז פלטשר, רובי קולטריין, קירסטי אלי, ריי ליוטה, איירין קארה, ז'אן לוק גודאר, ברט בכרך, המלחין היווני ואנגליס, ג'יימס קאן וראקל וולש. 

והנה רשימת הזוכים המלאה:

הסרט הטוב ביותר - "הכול בכל מקום בבת אחת"

השחקן הטוב ביותר - ברנדן פרייזר ("הלוויתן")

השחקנית הטובה ביותר - מישל יאו ("הכול בכל מקום בבת אחת")

בימוי - דניאל שיינרט ודניאל קוואן ("הכול בכל מקום בבת אחת")

התסריט המקורי - דניאל שיינרט ודניאל קוואן ("הכול בכל מקום בבת אחת")

התסריט המעובד - שרה פולי ("נשים מדברות")

שחקן המשנה - קי הוי קוואן ("הכול בכל מקום בבת אחת")

שחקנית המשנה - ג'יימי לי קרטיס ("הכול בכל מקום בבת אחת")

צילום - ג'יימס פרנד ("במערב אין כל חדש")

עריכה - "הכול בכל מקום בבת אחת"

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר - "במערב אין כל חדש"

הסרט התיעודי באורך מלא - "נבלני"

סרט האנימציה באורך מלא - "פינוקיו של גיירמו דל טורו"

הסרט התיעודי הקצר - "הלוחש לפילים"

הסרט הקצר - "פרידה אירית"

סרט האנימציה הקצר - "הילד, החפרפרת, השועל והסוס"

אפקטים מיוחדים - "אווטאר: דרכם של המים"

איפור ועיצוב שיער - "הלוויתן"

עיצוב תלבושות - "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח"

עיצוב אמנותי - "במערב אין כל חדש"

השיר הטוב ביותר - Naatu Naatu

פסקול - "במערב אין כל חדש"

עיצוב סאונד - "אהבה בשחקים: מאווריק"

YOU MIGHT ALSO LIKE