קליפורניה תפצה ביותר מ-8 מיליון דולר אישה שחורה שהואשמה בגניבת רכב
אסיליי ושתי בנותיה עצרו לקפה ומנוחה בסטארבקס כאשר שוטר לבן ניגש אליהן, סיפר על מכת הפריצות באזור - ואז דרש לראות תעודה מזהה. משסרבה, השלוש נעצרו בכוח

אמא ושתי בנותיה מלאס וגאס, זכו בפיצויים של 8.25 מיליון דולר לאחר שנעצרו בזמן שישבו ברכבן ליד סטארבקס בקליפורניה, ונעצרו על ידי שוטרים שחשדו ללא כל סיבה כי הן גנבו מכונית. 

השלוש טוענות שהן נפלו קורבן לגזענות בשל צבע עורן, וזכו לפיצויים הגבוהים הללו הודות לחוק Bane Act של קליפורניה, המאפשר להכפיל פי שלושה כל פיצוי שנפסק אם עורכי הדין יכולים להוכיח הפרה של זכויות אזרח. 

התקרית אירעה ב-19 בספטמבר 2019, כאשר אסיליי לוג'רבייל ישבה ברכבה עם בנותיה אאוטאה בת ה-17 ואסיליי הרדג' בת ה-19. הן היו בדרך למכללת ברקלי סיטי, שם אחת מהנערות הייתה אמורה לגשת למבחן במתמטיקה. 

הנסיעה הארוכה עייפה אותן, לכן הן עצרו לשתות קפה ולנוח. אלא שאז שני שוטרים לבנים ממחוז אלמאדה - סטיבן הולנד מוניקה פופ, ניגשו אליהן וסיפרו כי לאחרונה ישנה מכת גניבות רכבים באזור.

כפי שניתן לראות בתיעוד מצלמת הגוף, האמא שוחחה בנעימים עם השוטר, עד שזה ביקש ממנה תעודה מזהה - ואסיליי לפתע הבינה שהוא חושד בה. היא סירבה להיענות לדרישתו עד שתקבל תשובה: "איזה סוג של פשע ביצעתי?".

המסמכי בית המשפט נכתב כי האמא "לא רצתה לקיים קשר נוסף עם הנאשמים משום שכאישה שחורה, היא חששה שהמפגש עלול לגרום לנזק פיזי חמור או למוות, לה או לבנותיה… היא הצהירה שהן לא עשו שום דבר רע ושאין להם שום קשר לגניבות הרכבים".

בשלב זה, הולנד הורה על שלוש הנשים לצאת מהרכב ואז עיכב אותן. בתביעה נכתב כי השוטרים לא ציינו סיבה מדוע הם עצרו אותן, אזקו את המשפחה והכניסו אותן "בכוח" לניידת הסיור. 

שלוש בנות המשפחה יצאו מהמעצר מהר מאוד, אך עם שפשופים בפרקי הידיים ובזרועות, כאשר הן סובלות "ממצוקה רגשית, פחד ומבוכה".

חבר המושבעים קבע כי התנהגות השוטר הייתה "בלתי חוקית" וכי הולנד ומחוז אלמאדה חייבים לשלם פיצויים של 2.75 מיליון דולר לאם ו-2 מיליון דולר לכל בת, בעוד שהשוטרת פופ והמחוז נדרשים לשלם 750 אלף דולר לכל בת. 

YOU MIGHT ALSO LIKE