העור יבש? הנה כמה דרכים שלא הכרתם לשמירה על הלחות
הנטייה ליובש מחריפה בעונות מעבר, ולעיתים קרמים פשוט לא עוזרים. אם אתם סובלים מנטייה ליובש במשך כל השנה - הנה כמה דרכים מפתיעות להגברת מפלס הלחות בעור ובשיער

כולנו יכולים מעת לעת לסבול מיובש בעור ואף בשיער כאשר, לעיתים, מריחת קרם אינה מספיקה. החדשות הטובות הן שניתן להשיב לעור את הלחות שחסרה לו באמצעות כמה דרכים די פשוטות, ואפילו מפתיעות. הנה הרשימה המלאה. 

מוסיפים לחות לאוויר

מחממים את הבית במיזוג? אל תשכחו להוסיף לחות לאוויר, למשל באמצעות מכשיר אידוי שיעלה את רמת הלחות באוויר ויפחית את תחושת היובש. הלחות חיונית לתפקוד תקין של השכבה הקרנית (שכבת העור העליונה) ומונעת פגיעה במחסום האפידרמלי ששומר על בריאות העור ועל הגמישות שלו.

שנו את הרגלי הכביסה

כדאי לכם לבדוק באילו אבקות ומרככי כביסה אתם משתמשים. חומרי השימור בדטרגנטים עלולים להישאר על הכביסה ולגרום לגירוי בעור. לכן העדיפו מוצרים נקיים מכימיקלים, ללא מבשמים, צבעים או חומרי הלבנה מלאכותיים.

השקיעו בציפיות 

כאן הכוונה לסוג הבד שממנו עשויה הציפה. למרות מה שנהוג לחשוב על האיכויות של הכותנה, ציפיות כותנה נוטות לספוג לחות מהעור והשיער ולהשאיר אותם מיובשים. לעומת זאת, ציפיות משי שומרות על לחות העור, והמגע החלקלק שלהן אף מסייע במניעת קמטים ואקנה, כמו גם בהפחתת קרזול השיער.

להימנע ממקלחת חמה מדי

כשהמים חמים מאוד המלחים נוטים להתמוסס יותר מאשר במים קרים ונטמעים יותר בעור ובשיער ומייבשים אותם. לכן, למרות התענוג, כדאי לוותר על מקלחת רותחת ולהתרחץ במים פושרים.

תאכלו סלט, הרבה סלט

לצד הסלט נסו לשלב בתפריט היומי שלכם גם זרעים ואגוזים, פשתן, שומשום, גרעיני חמניות, ערמונים, וקטניות - הם מכילים שפע של פיטו־אסטרוגנים - תרכובות צמחיות שבין היתר מעשירות את הגוף בלחות.

נסו לשלב מדיטציה בכל יום

למצבי סטרס יש ביטויים פיזיולוגיים על העור שאחד מהם הוא יובש. נסו לאמץ לעצמכם הרגל מאזן, כמו למשל מדיטציית בוקר. רגיעה מוחלטת תסייע לכם לאפס את המצפן הפנימי, ושמירה על האיזון המנטלי תשפיע גם על האיזון הפיזיולוגי.

YOU MIGHT ALSO LIKE