רוצח מורשע עשוי לקבל הפתחה בעונשו - ובמקרה הוא גם אחיה של ראש עיריית סן פרנסיסקו
אחיה של לונדון בריד כבר ריצה מחצית מ-44 שנות המאסר שנגזרו עליו בגין רצח, אך שינויים בחוקי הענישה של קליפורניה יכולים להביא בקרוב לשחרורו

לראש עיריית סן פרנסיסקו, לונדון בריד, יש אח בכלא המרצה עונש מאסר של 44 שנים בגין רצח בו הורשע. אך כעת שופט קבע כי על פי חוקי הענישה החדשים, ניתן להפחית את מספר השנים שנותרו לו. 

אחיה הגדול של בריד, נפוליאון בראון, ריצה כבר יותר ממחצית מגזר הדין שנקבע לו בהרשעה משנת 2000, בגין שוד מזוין, חטיפת רכב והריגה לא מכוונת. 

בראון ואדם נוסף שדדו דיינר בסן פרנסיסקו, ונמלטו דרך גשר שער הזהב. חברתו דאז, שנהגה ברכב המילוט, נדחפה או נפלה מהרכב - ונדרסה למוות על ידי נהג שיכור. 

האח של האישה המנהלת את העיר אמור לחזור למשפט ב-3 באפריל, וכאמור השופט אמר כי ייתכן שניתן יהיה להפחית בעונשו בזכות השינויים האחרונים בהגדרה החוקתית של רצח. 

עורך דינו של בראון, מארק זילברסמיט, ביקש הפחתה בתקופת המאסר זאת בהתבסס על התיקון משנת 2018 להגדרה של רצח. אותו תיקון אמר שתובעים יכולים להאשים חשוד ברצח רק אם הוא או היא הרג מישהו, שידל להרוג או פעל ב"אדישות פזיזה לחיי אדם". 

מנגד, משרד התובע המחוזי דחה את הבקשה להפחתת העונש, וטען כי בראון הוא "הרוצח האמיתי". עם זאת, הצוות המשפטי של בראון טוען כי מי שהרג את האישה הוא הנהג השיכור. 

התיק של בראון עלה שוב לכותרות בשנה שעברה, לאחר שהתובעת המחוזית של סן פרנסיסקו ברוק ג'נקינס התבקשה ממשרד התובע הכללי שלא לטפל בתיק, בשל חשש לניגוד עניינים שכן ראשת העיר בריד מינתה את ג'נקינס למחליפה של התובע צ'סה בודין. 

בשנת 2018, בריד נקנסה ב-2,500 דולר על שימוש בנייר מכתבים רשמי, כדי לכתוב למושל ג'רי בראון בקשה להקל על עונשו של אחיה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE