זה מה שכדאי לאכול בשביל לגדל שיער מבריק, חזק ומטופח
אילו מזונות מסייעים למנוע נשירה, ומה הסוד לשיער מבריק? הנה רשימה קצרה של כל החלבונים, המינרלים והוויטמינים שכדאי לצרוך בדרך לשיער מטופח. קחו בחשבון כי תצטרכו להתאזר בסבלנות, כאשר תגובת השיער לוקחת בדרך כלל בין חודש לשלושה חודשים

אין אישה שלא חולמת על שיער חזק, בריא ומטופח. חלקן נולדות עם גנטיקה משובחת המאפשרת זאת, אך חלק נלחמות על מנת להגיע לתוצאה הנחשקת, באמצעות תכשירים שונים. החדשות הטובות הן שניתן לגדל שיער חזק ובריא באמצעות כבר מזונות שיש לכולנו בבית.

חלבונים

החלבון העיקרי של השיער הוא הקרטין. כדי לתחזק אותו חשוב לצרוך כמות חלבון יומית מספקת: 1 גרם חלבון (מוצרי חלב, בשרים, דגים, ביצים, קטניות ועוד) לכל קילוגרם של משקל תקין.

ברזל

אנמיה שכיחה מאוד בקרב נשים צעירות, בעיקר בגלל הווסת. חשוב לבדוק את רמת ההמוגלובין והפריטין בדם ולקבל הנחיה מתאימה מדיאטן/ית. באופן כללי, בשרים, דגים, קטניות וכן ירקות ירוקים ואדומים הם עשירים בברזל, אך במצבי מחסור, לרוב המזון לא יספיק ויהיה צורך בתוסף תזונה.

ויטמין B12

מחסור בוויטמין B12 הוא תופעה שכיחה. ניתן לבדוק רמות שלו בעזרת בדיקת דם פשוטה. הוא מצוי במוצרים מהחי בלבד ולכן לעתים צמחוניות או טבעוניות יזדקקו לתוסף - מומלץ לקחת תוסף שנמס בריריות הפה (ולא בבליעה ישירה).

סלניום

מינרל חשוב שקשור לשינויים בצבע השיער ובחוזקו. הוא מצוי בדגים ועוף, אגוזי ברזיל, גרעינים וזרעים. כמות יומית מומלצת: עד 55 מיקרוגרם. אכילה מוגברת (מעל 400 מיקרוגרם עלולה לגרום להרעלה).

אומגה 3

חומצת שומן שמגיעה לתאי הקרקפת המזינים את השערה ותורמים לברק ולחיוניות השיער. אומגה 3 נמצאת בדגי ים, באבוקדו, בזרעי דלעת ובאגוזי מלך.

ויטמינים מקבוצה B

תורמים לבריאות השיער וכמותם בגוף מידלדלת במצבי סטרס. תזונה מאוזנת מכילה מספיק ויטמינים מקבוצה B. אבל במצבי נשירת שיער כדאי לשקול נטילת תוסף.

חומצה פולית

חיונית לתפקוד תקין של התאים ולחידושם, לייצור רקמות, לקידוד חלבונים ולייצור החומר התורשתי בתאים. לכן יש לה השפעה על השיער, הציפורניים והעור ומחסור בה עלול לגרום לנזקים בשיער ולנשירה מאסיבית. חומצה פולית מצויה בעיקר בדגנים מלאים ובירקות ירוקים. במצבי מחסור דרוש ליטול תוסף תזונה.

אבץ

מינרל חשוב לצמיחת השיער, שדרוש לגוף בכמות גדולה יחסית במצבי סטרס, ולכן מצבים כאלה גורמים לדלדול כמות האבץ ולנשירת השיער. האבץ מצוי בעיקר באגוזים ובפירות יבשים. שימי לב, גם עודף אבץ עשוי לגרום לנשירת שיער ולכן אין ליטול תוספים ללא המלצה של דיאטנית.

YOU MIGHT ALSO LIKE