הצד הרפובליקני של קליפורניה מתמודד הרבה יותר טוב עם משבר ההומלסים
ממש לאחרונה, העיר קורונדו הצליחה למצוא דיור לחסר הבית האחרון - ובכך ניקתה לחלוטין את רחובותיה. ראש העיר בן ה-37 טוען שעזרה פרטנית ואפס סובלנות להפרה על החוק היא הסוד להצלחתו

ראש העיר הרפובליקני של קורונדו, עיירת חוף קטנה בקליפורניה, אמר כי לעומת שאר הערים בגולדן סטייט הנשלטות על ידי דמוקרטים - בעיר הציורית שלו אין הומלסים, בזכות המדיניות "ההגיונית" של משרדו.

רחובות קורונדו לעומת לוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

ריצ'רד ביילי בן ה-37, ראש העיר הצעיר ביותר בתולדות קורונדו - הנמצאת על חצי אי בסמוך למפרץ סן דייגו, התראיין ל'דיילי מייל', שם נשאל בין היתר על משבר ההומלסים ההולך ומחריף בקליפורניה, ועל ההצלחה של עירו בנושא.

ביילי אמר שרחובות העיר שלו נקיים מהומסלים בזכות שמשרדו עוזר פרטנית לאנשים "לחזור לעמוד על הרגליים", זאת לצד מדיניות אפס סובלנות כלפי מאהלי חסרי בית - תופעה שגדלה מאוד מאז המגפה. 

"יש להבטיח שאנשים הזקוקים לעזרה ידעו שהיא זמינה, ושיש להם גישה למשאבים הדרושים כדי לחזור לעמוד על הרגליים. כמו כן, שמירה על המרחבים הציבוריים שלנו כך שכולם יוכלו ליהנות מהם - כלומר לשמור אותם נקיים מאשפה, מפסולת אנושית, סמים ואלכוהול ומכשולים אחרים", אמר. 

"אנחנו מבהירים שאנחנו לא סובלים מאהלים לאורך המדרכות, לא סובלים הפרות קוד כמו שכרות בפומבי או הטלת שתן בפומבי - ומה שלבסוף יקרה, האדם בוחר או לקבל עזרה או שהוא עוזב".

רק לאחרונה, לטענתו, העירייה עזרה להומלס האחרון למצוא דיור - ובכך הרחובות התנקו לחלוטין. "האפשרות היחידה היא להיות נכון לעזור ולהוציא אנשים מהרחובות. ניתן לעשות את זה בכל מחוז כדי לשים קץ למשבר ההומלסים".

כאשר סן דייגו ראתה עלייה של עשרה אחוזים בכמות חסרי הבית מאז המגפה, וערים אחרות כמו אושנסייד ואימפרייל ביץ' חוו זינוק של 50 אחוזים ויותר - ביילי העביר ביקורת על ההנהגה הדמוקרטית של הערים הללו: 

"המדיניות הקיימת ברמה האזורית והכלל-מדינתית היא הרסנית עבור הפרט ועבור הקהילה, והיא באמת מאפשרת למצב הזה להתגבר בכל המדינה שלנו", אמר ביילי. 

מנהיגים פרוגרסיבים נכשלים בכך שהם מסירים אחריות מאוכלוסיית חסרי הבית על הבחירות בחייהם. "יש אינספור סיבות למה אנשים הם חסרי בית - אבל הם מתחלקים לשתי מחנות: אלה שרוצים עזרה ואלה שלא. ואלה שמסרבים לעזרה, אין להעניק להם את היכולת לעבור על החוקים".

ועדיין יש לזכור כי קורודנו היא עיר יקרה מאוד, כאשר השכירות הממוצעת לדירת שני חדרים עולה על 3,000 דולר. כך שהאזור פופולרי בעיקר בקרב אנשים אמידים, מה שאולי מסייע לעירייה לדחוק את משבר ההומלסים אל מחוץ לגבולותיה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE