האיש שישב 38 שנים בכלא אל.איי - הוכרז רשמית כחף מפשע: "רוצה להנות מהחיים שנותרו לי"
השופט המחוזי של לוס אנג'לס קבע באופן רשמי כי מוריס הייסטינגס לא ביצע את הרצח משנת 1983 בו הורשע - ובכך קבע כי בן ה-70 בזבז את רוב חייו מאחורי סורג ובריח

גבר שישב יותר מ-38 שנים מאחורי סורג ובריח בכלא לוס אנג'לס, בגין רצח שלא ביצע בשנת 1983 - הוכרז באופן רשמי כחף מפשע.

(צילום: AP)

שופט בית המשפט המחוזי של לוס אנג'לס ביטל את הרשעתו של מוריס הייסטינגס עוד בחודש אוקטובר, זאת לאחר שראיות DNA שטרם נבדקו הצביעו על חשוד אחר. 

ביום רביעי האחרון, התובעים ועורכי דינו של האיש שיצא לחופשי אחרי מספר עשורים, חזרו לבית המשפט וביקשו מהשופט וויליאם סי ריאן להכריז באופן חד משמעי כי הייסטינגס הוא חף מפשע - וכך עשה. 

קורבן הרצח בתיק משנת 1983 היא רוברטה ווידרמייר, שהותקפה מינית ונרצחה מירי כדור בודד בראשה. גופתה נמצאה בתא המטען של הרכב שלה בפרבר אינגלווד של לוס אנג'לס. 

הייסטינגס הואשם ברצח שלה, כאשר משרד התובע המחוזי ביקש עונש מוות - אך חבר המושבעים החליט רק להרשיע אותו ולשלוח אותו למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור על תנאי. 

עם הכרזתו של השופט ריאן, הייסטינגס לא שמר טינה על כך שכארבעה עשורים מהחיים שלו הוא בילה בכותלי הכלא. בראיון הוא אמר: "אני אסיר תודה על פסיקת השופט ועל ההתנצלויות - הכל היה נפלא היום. אני מוכן להמשיך בחיים שלי, אני אדם מאושר היום".

מאז שנכנס לכלא, הייסטינגס טען לחפותו. בזמן נתיחת הקורבן, חוקרי המוות ערכו בדיקת תקיפה מינית ומצאו זרע. בשנת 2000, הייסטינגס ביקש בדיקת DNA - מה שנדחה על ידי משרד התובע המחוזי. 

אך בשנת 2021 הוא הגיש תביעת חפות ליחידת יושר ההרשעה של המשרד, ובדיקת DNA שנערכה ביוני האחרון גילתה כי אכן הזרע שנמצא על הגופה אינו שייך לו - אלא לגבר אחר, קנת פקנט, שמת בכלא שנה אחת לפני כן. 

התובע המחוזי ג'ורג' גאסקון אמר בהצהרה כי הייסטינגס "שרד סיוט… הוא בילה כמעט ארבעה עשורים בכלא ומיצה כל דרך להוכיח את חפותו, תוך שהכחישו את טענותיו שוב ושוב. אבל הוא נשאר איתן ונאמן לרעיון שיום אחד הוא ישמע שופט מכריז על חפותו". 





YOU MIGHT ALSO LIKE