לוס אנג'לס: הנאשם בירי על יהודים היה תחת מעקב של ה-FBI - אז איך הוא לא נעצר לפני?
מפקד LAPD מסר כי מתקיימת חקירה הבוחנת כיצד היורה האנטישמי חמק מהרדאר, והצליח להשיג כלי נשק על אף הסכנה הברורה שנשקפה ממנו

מפקד משטרת לוס אנג'לס, מישל מור, אמר כי מתקיימת חקירה כיצד ג'יימי טראן - הנאשם בניסיון רצח של שני גברים יהודים - התחמק מידי ה-FBI, על אף שהוא היה על הרדאר שלהם.

 (צילום: KTLA)

כזכור, בשנה שלפני הירי, טראן הואשם בנשיאת נשק טעון ואף נחקר על ידי רשויות החוק בגין הודעות מאיימות וגזעניות אשר שלח לחברי הכיתה שלו באקדמיה לרפואת שיניים. 

בשל הסכנה הנשקפת ממנו, טראן היה תחת עיני סוכנות החקירות הפדרלית, אך הצליח לחמוק מידיהם - במחדל שכעת נמצא בחקירה. 

"הוא היה על הרדאר של שותפי ה-FBI שלנו… בגלל הערות קודמות המלאות בשנאה שהוא שלח לחברי הכיתה שלו לשעבר", אמר מור, והוסיף כי המואשם בן ה-28 היה עם "הערכות של בריאות הנפש וסבל ממחלות נפש לאורך שנים". 

טראן מואשם כי ירה עם אקדחו על שני גברים יהודים, ששרדו, וכאשר נעצר בקטדרלה סיטי ב-16 בפברואר היה ברשותו רובה. 

"איך הגיע לרשותו רובה ואקדח, בהתחשב במצבו הנפשי - זה נושא החקירה שלנו", הוסיף מור, שציין כי החוקרים מאמינים שבן ה-28 רכש את כלי הנשק מחוץ לקליפורניה, ככל הנראה באריזונה. 

מערכת המעקב של ה-FBI מתעדת איומי טרור פוטנציאליים ואירועים חשודים אחרים, ומקצה אותם לחקירה ומעקב ומספקת התראות על פעילות חשודה. על פי שני מקורות אכיפת חוק אנונימיים, התקבלו לפחות שני דיווחים על טראן לפני אירועי הירי.

דוברת משרד ה-FBI בלוס אנג'לס, לורה איימילר, אישרה את קיום החקירה ואמרה שמפקד משטרת אל.איי צודק, שאכן היה מידע אך "הוא לא הוביל להאשמות פדרליות. עם זאת, המידע הקיים סייע לאכיפת החוק לתפוס את טראן תוך שעות מרגע הפיגועים, ובאופן פוטנציאלי לעצור מעשי אלימות נוספים".

ועדיין נראה שמדובר בכשל של ממש שרק במזל התוצאה לא הייתה טרגית. מנהל המרכז לחקר שנאה וקיצוניות בקאל סטייט שבסן ברנרדינו, בריאן ליון, אמר כי טראן "היה היטב על מסך הרדאר של הרשויות, ושום דבר לא נעשה. איך יתכן שהוא הצליח להשיג גישה לנשק, בהתחשב בתיקים הפליליים והאיומים האנטישמיים שלו?".

האישומים כלפי טראן נוגעים לשני אירועי ירי. הראשון ב-15 בפברואר, כאשר ירה על גבר יהודי בשנות ה-40 לחייו בשכונת פיקו-רוברטסון. למחרת בבוקר, במרחק של רחוב משם, החשוד ירה בגבר יהודי אחר. שני הקורבנות היו חרדים ולבושים בהתאם. 

התביעה מאשימה אותו בשתי עבירות של פשעי שנאה, והוא עומד בפני עונש מקסימלי של מאסר לכל החיים. 




YOU MIGHT ALSO LIKE