חשוב לדעת: זה מה שכדאי לאכול לפני ואחרי אימון גופני
אתם אמנם משקיעים באימון, אבל האם אתם משקיעים בתזונה שלכם? חשוב לדעת כי לאוכל שאתם אוכלים לפני ואחרי האימון יש השפעה אדירה גם על האימון עצמו וגם על הבריאות הכללית. כך תעשו את זה נכון

מחקרים חוזרים ומראים כי לצד שמירה על הרגלי כושר חשוב להקפיד על כללי תזונה נכונה, ולהתאים את מועדי האכילה בהתאם למועד האימונים. כך תוכלו להוציא את המיטב מהאימון, וגם תוכלו לשמור על הבריאות הכללית. אז איך עושים זאת?

ההמלצה לאכילה לפני אימון תלויה בגורמים רבים  - סוג האימון, עצימות האימון, משך האימון ומטרותיו. אך ישנם עקרונות כלליים שכדאי לאמץ - המטרה היא מצד אחד לספק לגוף אנרגיה זמינה כדי שיהיה לו "דלק" לפעילות, ומצד שני - לא להכביד על מערכת העיכול בזמן המאמץ הגופני.

לכן, כשעתיים לפני האימון, מומלץ לאכול ארוחה קלה דלה בשומן, המכילה פחמימות וחלבונים לדוגמא פרוסת לחם עם גבינה דלת שומן או יוגורט עם פרי טרי. אפשרות נוספת היא להסתפק בפרי בלבד ולאכול אותו סמוך יותר לאימון כ-10-5 דקות לפני. פירות מומלצים הם למשל בננה או תמר, ולא פירות הדר שעלולים ליצור תחושת אי נעימות במערכת העיכול.

ממה כדאי להימנע? רצוי לא לאכול ארוחה גדולה וכבדה שעתיים לפני האימון, מכיוון שארוחה כזו עלולה להכביד על מערכת העיכול ולפגוע ביכולת להתאמן. בנוסף, מומלץ להימנע ממזון עשיר בשומן לפני אימון.  

מה כדאי לאכול אחרי האימון?

לאחר האימון רצוי לאכול ארוחה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים וירקות. רוצים דוגמה?: לחם מחיטה מלאה עם גבינה, ביצה, ירקות ואבוקדו; או לחילופין - מנה של דגנים מלאים כמו בורגול או פסטה מלאה, ירקות בתנור ושמן זית. לטבעונים: קטניות (עדשים, גרגירי חומוס, שעועית לבנה) עם דגנים מלאים, ירקות וטחינה. ארוחה כזאת אינה מתאימה לאחר אימון המתקיימת בשעת לילה מאוחרת. כאשר האימון מסתיים בשעת ערב מאוחרת אפשר להסתפק בארוחה קלה יותר כמו יוגורט עם פרי או עם שבולת שועל ואגוזים או כריך עם חביתה.

לסיום, כמה טיפים נוספים:

רצוי להקפיד על שתיה מרובה של מים במהלך כל היום: לפני ואחרי האימון, וכן יש לשלב שתייה במהלך האימון בהתאם לסוגו, משכו ותנאי מזג האוויר.

מומלץ לגוון בסוגי המזון: אחרי האימון למשל, במקום לאכול את אותו הכריך, נסו לבחור בארוחה אחרת הכוללת את כל אבות המזון, לפי ההצעות שהומלצו בכתבה. כך תוודאו שהגוף שלכם מקבל מגוון רכיבים חיוניים, וגם תצליחו ליהנות מהאכילה.

צמצמו בצריכת מלח וסוכר: נסו לאכול כמה שפחות חטיפים מלוחים, ממתקים והשתדלו לא להוסיף מלח וסוכר לבישול כשאין צורך בכך.

YOU MIGHT ALSO LIKE