דף חדש: חמש המלצות בריאותיות שכדאי לסגל השנה
ריכזנו עבורכם כמה המלצות על המזונות שכדאי לאכול, ושימו לב - לא מדובר בהמלצות שאתם רגילים לקרוא, אבל אם תצליחו ליישם אותן, הן בהחלט יעזרו לכם להרגיש טוב הרבה יותר. הנה הרשימה המלאה והמידע לגביה

נראה כי ככל שהזמן עובר יותר ויותר מזונות יורדים מהתפריט שלנו, אך מה לגבי מה שכן מומלץ לאכול? 2023 כבר איתנו זמן מה, ובכל זאת, זה זמן לא רע להתחיל לשנות הרגלי תזונה ולבחור בדרך חיים בריאה ומאוזנת יותר. הנה רשימה של חמש מאכלים שכדאי להוסיף לתפריט.

לאכול מזון לא מעובד ולא מתועש

מזון מעובד נכנס לדיאטה שלנו רק בכמה מאות שנים האחרונות, והוא כנראה הגורם העיקרי לעליה במחלות כמו השמנה, סוכרת, מחלות לב, ומחלות אוטואימוניות. המזון המתועש הכניס לדיאטה שלנו את הרכיבים המזיקים ביותר - קמח לבן, סוכר לבן וסירופ תירס עתיר פרוקטוז, שמני זרעים תעשייתיים, ומוצרי סויה מעובדים. המזון המעובד והמתועש גם הכניס לדיאטה שלנו כימיקלים מסוגים שונים וחומרי שימור. כל החומרים האלה יכולים להזיק מאוד לבריאות. 

להימנע מאכילת חיות שגדלו ברפתות תעשייתיות

כיום עם התזונה המודרנית יש לנו הרבה יותר חומצות שומן מסוג אומגה 6 במזון מאשר חומצות שומן מסוג אומגה 3. העלייה בכמות של האומגה 6 במזון הובילה לעלייה במחלות של העולם המודרני כמו סוכרת, השמנה, מחלות לב, ומחלות אוטואימוניות. כשמשווים את חומצות השומן בחיות שניזונות ממרעה לעומת חיות מרפתות תעשייתיות שניזונות מדגנים מוצאים שכמות השומן של חיות המרעה קטנה ביותר מ-43 אחוזים מזו של חיות הרפתות התעשייתיות, וחשוב אף יותר הוא שהכמות של האומגה 3 בשומן שלהן היא פי 3 יותר גבוהה מזו של החיות מהרפתות התעשייתיות.  בהקשר זה חשוב לדעת שכדאי להגביל את כמות העוף שאתם אוכלים. לכן מומלץ שמרבית צריכת הבשר שלכם תהיה מבשר בקר או כבש ממרעה, ושהעוף יהווה רק חלק קטן מהדיאטה שלכם. 

ביצי חופש

ביצי חופש מכילות עד פי 10 יותר אומגה 3 מביצים קונבנציונליות, והן עשירות יותר בויטמינים. הדרך הטובה ביותר להשיג ביצים כאלה הוא לגדל את התרנגולות אצלכם בגינה או להכיר מישהו שמגדל כך תרנגולות. בביצים רגילות אחוזי הזיהום בסלמונלה גבוהים ולכן מומלץ להימנע מהן. נ 

לאכול דגי ים טריים

דגים מסוג זה מכילים פי 4 יותר אומגה 6 מאומגה 3. וכאמור כמות מוגברת של אומגה 6 בדיאטה לעומת אומגה 3 מעלה את הסיכון למחלות כמו סוכרת, מחלות לב, אלצהיימר, וסרטן. לרוע המזל, דגי הסלמון שמגיעים לארץ הם מחקלאות ימית בנורבגיה ולכן עדיף להימנע מהם. דגים שכן מומלץ לאכול הם דגים מדיג בים התיכון, ושימורים של אנשובי וסרדינים.

לאכול מזון אורגני, מקומי ועונתי

במזון אורגני יש בממוצע יותר ויטמינים ומינרלים מאשר במזון לא אורגני. בנוסף, כאשר אנחנו קונים מחקלאים מקומיים אלה בדרך כלל ירקות ופירות שנקטפו לא מזמן, לעומת התוצרת הרגילה בסופר שבדרך כלל עברה מרחקים גדולים ובילתה זמן רב במקררים. 

יתרון חשוב נוסף של התוצרת האורגנית הוא העובדה שהיא מגודלת ללא חומרים כימיים וחומרי הדברה שיכולים להזיק לבריאות. מעבר ליתרונות הבריאותיים, כשאנחנו קונים תוצרת מחקלאים מקומיים אנחנו מעודדים את הכלכלה המקומית ומונעים שינוע למרחקים גדולים שגורם לזיהום אוויר, ותורם להתחממות הגלובלית.

YOU MIGHT ALSO LIKE