סגולות הפפאיה: למה פפאיה כל כך טובה לגוף שלכם?
היא אחד מהפירות שאנחנו נוהגים לאכול בט”ו בשבט, אך לא הרבה יודעים על הסגולות הרפואיות שלה. בדיוק בגלל זה החלטנו לרכז עבורכם רשימה קצרה של כמה מהיתרונות הבריאותיים המרכזיים ביותר של הפרי האהוב והטעים הזה

הפפאיה גדלה במהירות, ותוך שנה מרגע הזריעה הצמח מניב פרי. כמו כן, היא זקוקה לאקלים טרופי כדי לגדול, ולכן היא ברוב המקרים מיובאת ממדינות מסוג זה. אז מה מביאה עימה הפפאיה? הנה כמה סגולות שיפתיעו אתכם.

מורידה את רמות הכולסטרול שלכם

הפפאיה עשירה ב-סיבים תזונתיים, בוויטמין C ובנוגדי חמצון עצמתיים מאוד, המונעים את הצטברות של ה-כולסטרול בעורקים שלכם. הצטברות מופרזת של כולסטרול, גורמת לבסוף למחלות לב רבות וביניהן התקף לב ולחץ דם גבוה (יתר לחץ דם).

מסייעת לירידה במשקל

לכל הרוצים להוריד במשקל, מומלץ להוסיף פפאיה לתזונה היומית שלכם, מכיוון שהיא דלה מאוד בקלוריות. תכולת הסיבים התזונתיים שיש בפפאיה, מותירה אתכם שבעים יותר, מהר יותר, היא ממריצה את פעילות המעיים וכל אלה מקלים על הירידה שלכם במשקל.

מחזקת את מערכת החיסון שלכם

מערכת החיסון שלכם פועלת כמנגנון הגנה המגן על גופכם מפני חיידקים, וירוסים, נגיפים, זיהומים ופטריות. פפאיה קטנה אחת בלבד, מכילה 200% ויטמין C, מהמינון המינימלי המומלץ ליום וכך היא מחזקת באלפי מונים, את מערכת החיסון של גופכם.

טובה לחולי סוכרת

פפאיה היא פרי מצוין לחולי סוכרת, מכיוון שתכולת הסוכר שלה נמוכה מאוד אף על פי שהיא מתוקה. בנוסף לכך, אנשים שלא סובלים מסוכרת, יכולים לאכול את פרי הפפאיה על מנת למנוע את התפתחות הבעיה.

מחזקת את הראייה

פרי הפפאיה מעולה לבריאות העיניים שלכם, מכיוון שהוא עשיר בוויטמינים A ו- E, שהם הויטמינים החיוניים להגנה על העיניים שלכם מפני התנוונות. אכילת פפאיה, תאפשר לכם לשמור ולהגן על הראייה שלכם גם מפני התדרדרות הראייה, הנובעת בשל גיל מבוגר וגם מפני ניוון מקולרי.

מונעת דלקת פרקים

דלקת פרקים היא ללא ספק מחלה מתישה ואיכות החיים של האנשים הסובלים ממנה, יורדת בצורה משמעותית. אכילת פפאיה מצוינת לשמירה על בריאות המפרקים והעצמות שלכם, מכיוון שהיא בעלת תכונות אנטי דלקתיות חזקות מאוד. השילוב של ויטמין C יחד עם תכונות אנטי דלקתיות חזקות אלה, מגן עליכם מפני התפתחותם של מגוון סוגים של דלקות פרקים.

משפרת את העיכול

בימינו, מעט מאוד אנשים מצליחים להימנע מצריכת מזונות המזיקים למערכת העיכול שלהם. לעתים קרובות אתם מוצאים עצמכם אוכלים אוכל מהיר, או אוכל של מסעדות העמוס בשומנים. אכילת פפאיה כל יום, עשויה לפצות על טעויות אלה, מכיוון שהיא מכילה אנזים המסייע לעיכול הידוע בשם פפאין.

מונעת סימני הזדקנות

היום כולם רוצים להיראות צעירים יותר ויש כאלה שגם רוצים להישאר צעירים לנצח. אך אף אחד עדיין לא גילה את מעיין הנעורים, אולם הרגלים בריאים כמו אכילת פפאיה בכל יום, תאט את תהליך ההזדקנות של גופכם בצורה משמעותית. האטה זו של תהליך ההזדקנות של הגוף, תגרום לכם להיראות צעירים ב-5 שנים, ביחס לגילכם ועורכם יהיה בריא מתמיד. כל זאת הודות לכך שהפפאיה עשירה מאוד בוויטמין C, E ובנוגדי חמצון כמו בטא קרוטן, המסייעים למנוע מעורכם להיפגע מרדיקלים חופשיים והמונעים היווצרות של קמטים.

מסייעת להפחית את הלחץ

אחרי יום עבודה קשה, זה רעיון מושלם לשוב הביתה ולאכול צלחת של פרי הפפאיה. פרי הפלא הזה עשיר בחומרים מזינים שונים כולל ויטמין C, המאפשרים לגופכם להשתחרר מהלחץ. במחקר שבוצע באוניברסיטת אלבמה, התגלה ש-200 מיליגרם של ויטמין C, מסדירים את זרימת הורמוני הלחץ בקרב.

YOU MIGHT ALSO LIKE