ראש עיריית לוס אנג'לס פונה לקהילה היהודית
אחרי שני אירועי הירי שכוונו ליהודים שיצאו מתפילה בבית כנסת, קרן באס ערכה כנס על האלימות האנטישמית הרואה עלייה, והבטיחה לציבור להוקיע כל התבטאות שנאה המאיימת על הקהילה

ראש עיריית לוס אנג'לס, קרן באס, נאמה בפני מאות בני אדם שהתאספו לכנס על אלימות אנטישמיות - לאחר שני אירועי הירי נגד גברים יהודים בשבוע שעבר. 

(צילום: מתוך טוויטר)

בנאום שנשאה באולם התעמלות שנצבע בצהוב ושחור כדי לסמל את הטלאי הצהוב שנלבש בגרמניה הנאצית, באס אמרה: "הקהילה היהודית שלנו הייתה מאוימת, והטרור הזה הורגש ברחבי לוס אנג'לס".

"שמעתי אנשים שאמרו שהם מפחדים ללכת בשכונה כדי להתפלל בשבת. שמעתי אחרים, כולל אחד הקורבנות, שאמרו ששום דבר לא ירחיק אותם. אבל העובדה היא, שאף אחד לא צריך לעבוד בפני הבחירה הזו", אמרה ראש העיר. 

כזכור, ביום רביעי וחמישי שעבר, שני גברים נורו לאחר שיצאו מפילה. שנהים שרדו את הפצעים, והחשוד, חיימה טראן בן ה-28 - לו היסטוריה של הצהרות אנטישמיות, נעצר והואשם בפשעי שנאה ופדרליים. 

באס אמרה שהיא נחושה להעסיק עוד שוטרים ב-LAPD ותשקול גם תוכניות חדשות של אכיפת החוק שיכללו מצלמות וקוראי לוחיות רישוי. 

"היום, אנחנו לא כאן רק כדי לעמוד בסולידריות נגד הירי בשבוע שעבר. אנחנו כאן נגד כל צורות של שנאה, קנאות ואפליה, כי אנטישמיות נוגדת את הערכים שלנו והאנושות שלנו", הוסיפה.

הרב נח פרקס, מנכ"ל הפדרציה היהודית של לוס אנג'לס רבתי, נאם גם הוא באירוע ואמר: "תודה לאל שאף אחד מהקורבנות לא מת, אבל מה שברור הוא שהחשוד ניסה לצוד יהודים. הפחד שאנחנו מרגישים הוא אמיתי. הזוועה שאנחנו חווים היא אמיתית".

"תקפו אותנו, היכו אותנו, חטפו והחזיקו בנו כבני ערובה - ועכשיו ירו בנו", המשיך הרב. "בכל רחבי העולם, השנאה העתיקה ביותר בעולם מאיימת שוב על שלומם, ביטחונם ורווחתם של היהודים. זה נדלק על ידי קבוצות קיצוניות במדיה החברתית, על ידי מנהיגים פוליטיים וסלבריטאים".

לטראן, החשוד בירי, יש היסטוריה מטרידה של איומים אנטישמיים, כמו למשל לאחר שגורש מביה"ס לרפואת שיניים ב-2018 הוא שלח אימייל לעשרות חברים לכיתה שם טען שיהודים הם "פרימיטיביים", וכתב לחבר לשעבר בכיתתו: "אני רוצה אותך מת, יהודי".

על פי הנתונים, פשעי השנאה נגד יהודים נמצאים במגמת עלייה בלוס אנג'לס ומחוצה לה. המספרים של LAPD מראים עלייה של 24% באירועים האנטישמיים בשנה שעברה בהשוואה לזו שלפניה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE