במקביל לתאונה הקטלנית בקליפורניה: טסלה הודיעה על ריקול נרחב
נהג המכונית מדגם S התנגש במשאית כיבוי אש ונהרג, בתאונה בה נפצעו עוד כמה אנשים. זאת במקביל לריקול עצום של כ-363 אלף רכבים מאותו הדגם

נהג טסלה נהרג לאחר שהמכונית שבה נסע התנגשה בצידה של משאית כיבוי אש, שחסמה את הכביש המהיר בקליפורניה בשל תאונת דרכים אחרת. זאת בזמן שדגם הרכב, עם טכנולוגיית נהג אוטומטי, נמצא בריקול נרחב. 

התאונה הקשה אירעה בכביש המהיר I-680 בוולנאט קריק, מזרחית לסן פרנסיסקו, כאשר רכב הכיבוי עמד במקום בזמן שטיפל בתאונת דרכים אחרת. אז, רכב טסלה דגם S נסע הישר אל תוך המשאית וגרמה כאמור למותו של הנהג, כל זאת קצת לפני השעה 4:00 בלילה בשבת. 

אדם נוסף שהיה בתוך מכונית הטסלה נפצע, והמחלצים נדרשו לחתוך את הרכב כדי להוציא אותו. הוא פונה לבית החולים, ובינתיים לא פורסם מידע לגבי מצבו. גם כמה מאנשי כיבוי האש שהיו במקום נפצעו, אם כי מצבם קל. 

תמונות שפורסמו מזירת ההתנגשות מראות את הרכב עם נזק משמעותי, בזמן שמשאית הכיבוי ניזוקה קשות.

אותו רכב שהיה מעורב בתאונה, דגם S עם טכנולוגיית Full Safe Driving, נמצא כעת בפני ריקול המוני של חברת טסלה, של כמעט 363,000 מכוניות. 

הצעד של החברה, בראשה עומד אילון מאסק, מגיע בין היתר בשל דיווחים על 14 תאונות דומות בהן היו מעורבים מכוניות טסלה. רבות מהן יוחסו, בין השאר, לנהיגה אוטומטית. 

המנהל הלאומי לבטיחות בדרכים מסר כי התוכנה של רכב הטסלה מאפשרת לה "לעלות על המהירות המותרת או לנסוע בצמתים באופן לא חוקי או בלתי צפוי, מה שמגדיל את הסיכון להתרסקות". 

קצין סיירת הכביש המהיר של הגולדן סטייט, אדם ליין, אמר שלא ברור אם הנהג היה שיכור או אם הטסלה פעלה באוטומציה או תוכנת סיוע בנהיגה. אך אם יתברר שהנהג השתמש בטייס אוטומטי, תוכנה שכבר ספגה ביקורת קשה, טסלה עלולה להתמודד עם בעיות משמעותיות.

בינתיים, טסלה אמרה שהיא תשחרר עדכון תוכנה באוויר, ללא תשלום, שאמורה לפתור את הבעיה. 

המנכ"ל מאסק תקף את הטענות נגדו החברה שלו: "המילה 'ריקול' לעדכון תוכנה באוויר היא אנכרוניסטית ופשוט שגויה!", הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE