חשש להצתה: אש פרצה בתחנת חשמל באוקלנד - וגרמה לשיבושים כבדים
שדה התעופה הושבת וכ-50,000 תושבים נותרו ללא חשמל במשך שעות, בעקבות שריפה בתחנת משנה. הנסיבות עדיין לא התבהרו, אך יש חשד שמדובר בפגיעה מכוונת

הפסקת חשמל גדולה שנגרמה כתוצאה משריפה בתחנת חשמל משנית, השביתה את נמל התעופה אוקלנד שבצפון קליפורניה ביום ראשון בערב, ועשרות אלפי לקוחות נשארו ללא חשמל.

צוותי כיבוי אש של אוקלנד הגיבו לדיווח על שריפה ב'פסיפיק גז וחשמל' בסביבות השעה 1:00 בצהריים, שם הם מצאו שנאי בוער. כאמור, האש גרמה להפסקות חשמל נרחבות וממושכות ברחבי אוקלנד ובאלמדה, שפגעו קשות במערך התעופה. 

נמל התעופה הבינלאומי באוקלנד, המשרת כ-170 טיסות ביום, איבד לחלוטין את החיבור לחשמל במשך כמעט שעתיים, ותיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות הראו המוני נוסעים ממלאים את השדה. בשלב זה, לא ברור בדיוק כמה טיסות הושפעו.

ההפסקה גם עצרה חלק מהתחבורה הציבורית לשדה התעופה, מה שהוסיף לכאוס. עם זאת, לאחר מספר שעות הנסיעות חודשו. 

לאחר כשעתיים מאז הדיווח על האש בתחנת החשמל, השריפה כובתה והצוותים הצליחו להחזיר באופן חלקי את קו החשמל. 

הסיבה לפרוץ השריפה לא ידועה בשלב הזה, אך כבר עולות השערות כי מדובר בעוד תקרית בשורה של פגיעות מכוונות בנקודות חשמל על ידי גורמים זדוניים המעוניינים לשבש את המערכות.

במהלך שלושת החודשים האחרונים, לפחות תשע תחנות משנה ברחבי ארצות הברית, כמו קרוליינה הצפונית, וושינגטון ואורגון, נפגעו במתקפה מכוונת וגרמו לאלפי לקוחות להיות ללא חשמל. 

בדצמבר, למשל, אלמונים תקפו שתי תחנות חשמל במחוז מור בצפון קרוליינה, וגרמו ל-45,000 תושבים להיות בחושך, כאשר חלקם נשארו ללא חשמל עד חמישה ימים לאחר מכן. שבועות ספורים לאחר מכן, תחנת חשמל אחרת במדינה, במחוז רנדולף, גם כן נפגעה בכוונה.

במדינת וושינגטון, הרשויות הגישו כתב אישום נגד שני גברים בגין תקיפה של ארבע תחנות חשמל בערב חג המולד, שגם הותירה אלפים בחושך ובקפור קיצוני. 

אלה הם רק חלק מהמקרים שאירעו לאחרונה, והמספר ההולך וגדל של מתקפות כאלה הביא לכמה מחוקקים לזעוק על הבטיחות והאבטחה של תחנות החשמל ברחבי המדינה. כך, בשבועות האחרונים בצפון ובדרום קרוליינה, כמו גם באריזונה, הוגשו הצעות חוק שידרשו אבטחה של 24 שעות ביממה בתחנות חשמל, כמו גם עונשים קשים על מי שיחבל בתחנות.



YOU MIGHT ALSO LIKE