איש דת בכיר מאוד נורה למוות בביתו בלוס אנג'לס
משרד השריף של המחוז פתח בחקירת רצח, לאחר שהבישוף 'עושה השלום', דיוויד אוקונל, נמצא מת בביתו עם פצעי ירי בפלג גופו העליון. "מוטרדים ועצובים מאוד מהחדשות"

בישוף של מחוז לוס אנג'לס, הידוע כ"עושה השלום", נמצא מת עם פצעי ירי בביתו באסיינדה הייטס ביום שבת, והרשויות המקומיות פתחו בחקירת רצח.  

על פי הדיווחים השונים, הרשויות נקראו לביתו של דיוויד אוקונל בן ה-69, ששימש ככומר קתולי ובישוף במחוז במשך 45 שנים, בסביבות השעה 1:00 בצהריים, שם נמצאה גופתו עם פצע ירי בפלג גופו העליון, ומותו נקבע במקום. 

ביום ראשון, כאמור, משרד השריף מסר כי החקירה הפכה באופן רשמי לחקירת רצח, אם כי לא הוסיף פרטים לגבי חשודים או מניע לכך. 

"זהו שלב מאוד מוקדם בחקירה", אמר בלש לשכת הרצח של משרד השריף של לוס אנג'לס, מייק מודיקה. "יש לנו עוד הרבה צעדים שאנחנו צריכים לעשות כדי להבין יותר על מה שקרה". 

הארכיבישוף של לוס אנג'לס, חוסה גומזה, אמר בתגובה כי "נודע לנו מוקדם הבוקר שמותו של הבישוף אוקונל אתמול היה רצח. הכנסייה מוטרדת ועצובה מאוד מהחדשות האלה".

(צילום: Getty Images)

אוקונל הוא יליד אירלנד, אך התגורר בקליפורניה במשך 45 שנה. כינויו 'עושה השלום' נובע מפעילויות מקרבות רבות שעשה, ביניהם לאחר המהומות בלוס אנג'לס בשנת 1992, שהתפתחו בעקבות האלימות המשטרתית נגד רודני קינג, אוקונל הפגיש בין חברי קהילה, מנהיגים דתיים ורשויות אכיפת החוק ועודד אותם לתקשר. 

הבישוף גם היה מסייע רבות למהגרים בגולדן סטייט, במיוחד לילדים שחצו את הגבול אל תוך ארצות הברית ללא הוריהם. "הוא עזר לילדים שלא הייתה להם דרך ללכת לבית הספר, הוא היה מתקשר למנהלים ושואל אם הם ירשו לילד להיכנס לבית הספר שלהם והוא ישלם על זה", אמרה לינדה דקין-גרים, עו"ד להגירה שעבדה עם אוקונל.

היא הוסיפה כי אוקונל מעולם לא הביע דאגה לביטחונו: "אני לא יכולה לדמיין שהרצח היה קשור אליו באופן אישי… יש כמה אנשים שכועסים ואולי מתמרדים במנהיג מסוים, אבל הוא תמיד היה אדם של טוב לב וחמלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE