המיליונר מקליפורניה שביים את מותו - בעזרת ה-FBI
בוקר אחד, סוכנים פדרלים אמרו לאיש העסקים מסן דייגו כי חייו בסכנה, והציעו לו לבנות את זירת הרצח של עצמו כדי לעצור את החשודים. "זה היה נראה אמיתי, עדיין יש לי סיוטים"

סוכנות החקירות הפדרלית התירה לפרסום מזימה שביצעה בשנת 2018, כאשר ארגנה חטיפה ורצח מוזיפים של איש עסקים מסן דייגו כדי שיוכלו לתפוס את האנשים שרצו במותו.

אותו איש עסקים, נינוס מלאן המיליונר, סיפר על הסצנה המבוימת לאתרי החדשות: "למרות שזה היה מזויף, זה היה נראה אמיתי. עדיין יש לי סיוטים מזה".

הכל התחיל ב-14 בנובמבר 2018, כאשר מלאן וזוגתו התעוררו מצלצול בדלת הבית בסביבות השעה 6:00 בבוקר, ושבעה סוכני FBI שעמדו מחוץ לדלתו. 

"פחדתי לגמרי", אמר מלאן, גרוש ואב לארבעה, בראיון שהעניק ל'פוסט'. "מעולם לא פגשתי סוכן FBI בחיי. שאלתי מה קרה ואחד מהם אמר לי, 'חייך בסכנה', ושאני אצטרך לבוא איתנו". 

הסוכנים הפדרליים שאלו את המיליונר, כיום בן 41, מי אולי ירצה לפגוע בו, והמחשבה הראשונה שלו הייתה כי שותפו העסקי לשעבר מזה כעשר שנים, סלאם ראזוקי, איתו היה בסכסוך משפטי חריף בגין בעלות על נדל"ן שכלל חנויות מריחואנה, קניונים ותחנות דלק, והכל בסכומים של עשרות מיליוני דולרים.

ברגע ששמו של ראזוקי עלה, הסוכנים מיד אמרו למלאן שהוא יצטרך לביים את מותו כדי להציל את חייו. "אחרי כשלוש דקות של מחשבה, הסכמתי", הוא סיפר, "ואז הם יצרו זירת רצח בבית שלי".

ראשית, מלאן הודבק לכיסא המטבח, "הם סתמו את פי ושמו לי איפור על הפנים כדי שזה יראה שהוכתי עד עיסה מדממת", תיאר ונזכר בצילום הנורא. "אחת הבקשות של האנשים שרצו לפגוע בי, הייתה שיירו בי בפנים. אז הם שפכו דם מזויף על כל הפנים שלי, הם קרעו לי את החולצה והפכו את הכיסא כשאני מודבק אליו".

לאחר מכן, מלאן וחברתו הוכנסו לחדר מלון בפרברים של סן דייגו וננעלו שם, כאשר שומר עומד מחוץ לדלתו, והם נדרשו להישאר במקום עד להודעה חדשה.

ימים לאחר מכן מלאן גילה כי ראזוקי ושתי עובדות שלו, סילביה גונזלס ואליזבת חוארז, זממו לחטוף ולהרוג אותו במקסיקו. לפי מסמכי בית המשפט, ראזוקי והשותפות שלו מצאו רוצח שכיר - אלא שזה היה למעשה מודיע של ה-FBI. 

משמאל לימין: חוארז וגונזלס

במהלך פגישה איתו במסעדה בסן דייגו, גונזלס אמרה לרוצח השכיר: "אשמח שמלאן ילך לטיחואנה וילך לאיבוד. פשוט תשאיר אותו שם… הוא עולה לנו יותר מדי כסף", ואף תיארה ספציפית בקשה ש"יירה בפניו של מילאן". 

בפגישה אחרת, גונזלס אמרה לרוצח השכיר שהיא רוצה שמלאן יידע שמדובר במעשה מכוון על ידיהם, ואז אמרה כי זה "לא יהיה הרודיאו הראשון שלה", כאשר התייחסה לתקרית שבה הייתה מעורבת "נקבה מוויסטה, קליפורניה שסוממה ונחטפה".

מאוחר יותר באותו הלילה, הרוצח השכיר אישר שהוא יבצע את המשימה עבור 2,000 דולר. אז, גונזלס נכנס למרפאת הקנאביס גולדן בלום וחזר עם 1,000 דולר מקדמה במזומן. 

המקדמה שקיבל הרוצח השכיר

בבוקר ה-15 בנובמבר 2018, יממה לאחר שמלאן וחברתו נלקחו למלון, משפחתו התיחה להילחץ שכן הוא לא הגיב לשיחות והודעות טקסט. אחיינו, אפריים, סיפר: "אמרו לנו שהוא נעדר. חשבנו שהוא מת. כולם בכו".

במקביל, סוכני ה-FBI סגרו מעגל על ראזוקי, חוארז וגונזלס כאשר הרוצח השכיר הגיע אליהם עם תמונתו של מלאן המת. לבסוף, מלאן נזכר כי ה-FBI "אמרו לי שיש להם שלושה אנשים במעצר, ואמרו, 'אתה מוזמן ללכת הביתה'".

ב-10 בפברואר 2023, השלושה נידונו לעונשי מאסר - ראזוקי וגונזלס קיבלו 84 חודשים מאחורי סורג ובריח, וחוארז 46 חודשים. בינתיים, בימים אלה, מלאן מגיש כתב אישום אזרחי נגד השלושה.



YOU MIGHT ALSO LIKE