השכונה היקרה ביותר בארצות הברית - נמצאת בפלורידה
כאשר ערך הבתים בניו יורק ובסן פרנסיסקו ממשיך לצנוח, שכונת סטאר איילנד במיאמי נחשבת כעת לאזור היוקרתי ביותר בכל המדינה, עם עלייה של 71% במחיר הממוצע מלפני שלוש שנים

סטאר איילנד במיאמי, פלורידה, הפכה לשכונה היקרה ביותר בארצות הברית, כאשר האזורים היוקרתיים בניו יורק ובסן פרנסיסקו ראו צניחה במחירים בשלוש השנים האחרונות. 

המחיר הממוצע של בית חד משפחתי בסטאר איילנד, שם גרים מפורסמים כמו שאקיל אוניל, גלוריה אסטפן ורוזי אודונל, מוערך ב-40.2 מיליון דולר, נכון לנתונים של חודש דצמבר. כך על פי אתר Zillow. מדובר בעלייה של 71% מהמחיר הממוצע של 23.5 מיליון דולר עבור בית באותה שכונה מלפני שלוש שנים. 

(צילום: Shutterstock)

קן גריפין, מיליארדר מקרן הגידור המנהל את סיטאדל, רכש לאחרונה חמישה נכסים באי בסכום כולל של 194 מיליון דולר - ובכך למעשה דחף את סטאר איילנד לראש דירוג השכונה היקרה היקרה ביותר לפי 'זילו'. 

כעת, סטאר איילנד יקרה פי ארבעה מבוורלי הילס גייטוויי, ויותר מפי שניים מהשכונה השנייה היקרה ביותר במדינה - אזור הפורט רויאל בנאפולי, פלורידה.

בסך הכל, אזור המטרופולין של מיאמי ראה עלייה עצומה של 160% במספר הבתים העולים מיליון דולר. ניו יורק, בינתיים, ראתה ירידה בחלקה בשכונות שבהן המחיר החציוני הרשום של בית שהוא לפחות מיליון דולר. 

מרבל היל, השכונה הצפונית ביותר של מנהטן, רשמה ירידה במחירי הבתים מ-1.81 מיליון דולר בשנת 2019 ל-1.24 מיליון דולר - שזו ירידה של 32%, לפי Zillow. 

בית בוושינגטון הייטס שעלה 1.39 מיליון דולר לפני שלוש שנים, ראה את ערכו יורד ב-20 אחוזים למחיר של 1.12 מיליון דולר, נכון לדצמבר האחרון. 

(צילום: Shutterstock)

ציידי בתים שחיפשו נכס באפר איסט סייד של מנהטן היו צריכים לשלם 8.31 מיליון דולר לפני שלוש שנים, ונכון לדצמבר האחרון המחיר ירד בתשעה אחוזים ל-7.58 מיליון דולר.

גם שכונות יוקרה בסן פרנסיסקו, כולל בפולק גולץ', מיסיון דולורס, לואוור הייט וסאות' אוף מארקט, ראו ירידות דו ספרתיות באחוזים בערכי הבתים במהלך השלוש שנים האחרונות. 

לבסוף, ניו יורק וסן פרנסיסקו נפגעו הכי קשה בשנים האחרונות מירידה באיכות החיים, כאשר התושבים המקומיים מאשימים את השיעור המזנק בפשיעה, כמות חסרי הבית העולה, מסים גבוהים ויוקר מחיה שהולך וגדל אבל לא משתלם. 

בינתיים, פלורידה, טקסס ומדינות אחרות בחגורת הסאן נהנו מרווח משמעותי בהגירה הודות ליוקר המחיה הנמוך יותר, מזג אוויר חם, הגבלות קורונה רופפות יותר וסביבה עסקית הרבה יותר ידידותית. 

כך למשל, נתוני הממשל הפדרלי מראים שפלורידה עברה לאחרונה את מדינת ניו יורק במספר המשרות הלא חקלאיות, לראשונה מזה 40 שנה.

YOU MIGHT ALSO LIKE