השפעות הקורונה: מנהטן מפסידה 12.4 מיליון דולר בשנה
אופי התעסוקה השתנה מאוד מאז המגפה, ורבים ממשיכים לעבוד מהבית, לפחות בחלק מהשבוע - מה שיוצר גלגל של פחות תשלומים ופחות מסים, מה שפוגע באיכות השרותים

עובדים במנהטן מוציאים לפחות 12.4 מיליארד דולר פחות בשנה ממה שהיה לפני מגפת הקורונה, שגרמה לשינוי באופי התעסוקה ורבים החלו לעבוד מרחוק. כך לפי חישובים שבוצעו על ידי כלכלן אונ' סטנפורד, ניקולס בלום מקבוצת המחקר WFH. 

(צילום: Shutterstock)

בממוצע, עובדי מנהטן מוציאים כ-4,661 דולר פחות לאדם באזורים הסמוכים למשרדים שלהם - בהיקף שמסמן את ההפסד הגדול ביותר לעובד מכל עיר גדולה בארצות הברית, על פי המחקר. 

"פחות הוצאה של עובדים באזורים המרכזיים פירושה הרבה פחות הכנסות ממס מכירה", אמר לבלומברג חוסה מריה באררו, פרופ' וחבר בקבוצת המחקר WFH. "אם יש לפחות פחות עובדי משרדים, יש לך פחות הכנסות".

מבקר עיריית ניו יורק, בראד לנדר, הזהיר כי המגמה מהווה סיכון להכנסות ממסים, הדרושות לשמירה על שירותים באיכות גבוהה.

"אם משלמים פחות מס הכנסה בעיר ניו יורק, אז קשה לתחזק את הרכבות התחתיות, להשקיע בבתי הספר, לשמור על העיר בטוחה ונקייה, וכל הדברים החשובים באמת", אמר לנדר. 

חברות רבות אימצו את מודל "חזרה לעבודה" הכולל לוח זמנים היברידי מה שנקרא, שבו עובדים במשרד שלושה ימים או ארבעה ימים בשבוע בלבד. על פי הנתונים, ימי שני ושישי אלו הם הימים בהם רוב האנשים עובדים מהבית.

התנועה במשונה בנייני משרדים גדולים במנהטן ירדה ב-45% בימי שני, וב-52% בימי שישי בהשוואה לנתונים של שנת 2019. 

לפי ניתוח נוסף, של מאסטרקארד ספנדינג פלוס, ההוצאות הקמעונאיות בארה"ב בימי שישי עלו ב-23% באוקטובר האחרון בהשוואה לאותו החודש שלוש שנים קודם לכן, אם כי במנהטן האחוז עלה רק ב-11. 

נכון לשבוע שהסתיים ב-25 בינואר, שיעורי תפוסת המשרדים בניו יורק עמדו על 47.5%, כאשר ברחבי ארצות הברית השיעור חצה את רף ה-50% לראשונה מאז החלה המגפה. 

ראש העיר אריק אדמס קרא שוב ושוב לחברות במנהטן לדרוש מעובדיהן לחזור למשרדים, ובאפריל האחרון הוא הזהיר כע נוכחות ירודה במשרד עלולה לפגוע בהתאוששות העיר: "זו דאגה אמיתית", אמר אז. 

YOU MIGHT ALSO LIKE