מיליארדר תוקף את ההנהגה בסן פרנסיסקו - שלדבריו הפכה ל'עיר הזומבים'
מייקל מוריץ, שותף בקרן ההשקעות 'סקויה קפיטל', הצביע על המציאות המעוותת בה העיר אוסרת על שימוש בקשיות פלסטיק "אך מתירה מחטי פלסטיק"

המיליארדר ושותף בכיר בחברת קרן ההשקעות סקויה קפיטל, הביע את הזעזוע שלו ממרכז העיר של סן פרנסיסקו המלא בהומלסים ומכורים לסמים, ותקף את ההנהגה הדמוקרטית של העיר. 

"זו עיר מוזרה שאוסרת קשיות פלסטיק, אבל מתירה מחטי פלסטיק. ובכל זאת, זו סן פרנסיסקו של היום", אמר מייקל מוריץ בן ה-68, במאמר שפרסם עבור ה'פייננשל טיימס'. 

(צילום: Getty Images)

"בין השנים 2020 ל-2022, כמות האנשים שמתו כאן ממנת יתר של סמים הייתה 1,985, לעומת 1,143 מהקורונה", הוסיף. 

המיליארדר, עיתונאי לשעבר שהפך למשקיע, אמר שהסמים מפוזרים ברחבי העיר ואין פיקוח ובקרה על השימוש בהם, מה שהפך את האזור לארץ 'הזומבים': "פנטניל, הסם הסינטטי שעוצמתו פי 50 מהרואין וזול ממנו בהרבה, הפך בלוקים רבים של העיר לאזורי זומבים". 

מוריץ הוסיף רשימה ארוכה של בעיות הפוקדות את סן פרנסיסקו, כולל "שיעור המשרדים המסחריים הפנויים הגבוה ביותר מכל עיר גדולה בארה"ב", וגם "מערכת בתי ספר ציבוריים שההרשמה אליה ירדה ושיש לה רק 55% שליטה באנגלית ו-46% במתמטיקה".

גם עלויות הדיור הגבוהות היו על מוקד התלונות של איש ההון, שטען כי הם הפכו את העיר ל"יקרה באופן בלתי רגיל עבור כולם, מלבד העשירים". 

(צילום: Getty Images)

מוריץ טען שחלק גדול מהבעיות של סן פרנסיסקו נובעים מבעיית הסמים וחסרי הבית, והפציר בראש העיר הדמוקרטי לונדון בריד להקדיש את כל המאמצים לטיפול בנושאים האלה: 

"בלי להתמודד עם שוק הסמים הפתוח בסן פרנסיסקו ומחנות חסרי הבית, המאמצים לפתור את הבעיות הללו יהיו חסרי תועלת… מעבר לבזבוז המזעזע של הפוטנציאל של העיר, השימוש בסמים ואוהלי חסרי הבית שואבים חלק עצום מהתקציב השנתי של 13.95 מיליארד דולר".

הוא המשיך: "כל זה לא קרה בן לילה - זה מצב מצטבר במשך עשרות שנים ומדיניות פדרלית שתרמה לכך. והרבה מזה הוא תוצאה של פוליטיקה מיומנת. ניתן לפתור את המשברים האלה, אבל זה אומר להעביר שינויים במנגנון הממשל, ובעיקר רצון פוליטי מתואם".

לטענתו, על מנהיגי העיר להבטיח "מרדף מתמשך אחר תוכניות לצמצום נזקים, מספיק מקלטים ציבוריים, מחויבות לטיפול במי שמהווים סכנה לעצמם ולאחרים, שיטור גלוי, מערכת משפט שאוכפת את החוק - ובעיקר שינוי באבזור השלטון".

YOU MIGHT ALSO LIKE