הירי בבית הכנסת בסן פרנסיסקו: פורסם תיעוד הרגעים המפחידים
החשוד, דמיטרי משין בן ה-51, נכנס למרכז שניאורסון וירה מספר כדורי סרק, לאחר שאמר למתפללים: "אני הולך להראות לכם משהו". הוא נעצר, אך לא הואשם בפשע שנאה

רשויות סן פרנסיסקו אישרו לפרסם תיעוד מתוך בית הכנסת בעיר, כאשר אדם נכנס למקום וירה מספר כדורים באוויר לאחר שאמר: "אני הולך להראות לכם משהו".

האירוע המפחיד התרחש ביום רביעי בסביבות השעה 7:30 במרכז שניאורסון, בית כנסת בו מתפללים בעיקר יהודים דוברי רוסית.

החשוד נכנס לבית הכנסת ונעמד ליד דלת הכניסה, אל מול שולחן בו ישבו מספר אנשים מבוגרים. הוא עשה כמה תנועות ידיים ושלף אקדח סרק מהז'קט שלו, ולאחר כמה שניות של ניסיון להטעין כדורים, הוא החל לירות באוויר, לא מכוון לאף אדם. 

הוא סיים עם היריות והתקרב אל הדלת בעודו ממשיך לדבר אל עבר היושבים בבית הכנסת - שנראה שממש לא מתרגשים מהמתרחש. 

מאוחר יותר, המשטרה המקומית איתרה את החשוד, דמיטרי משין בן ה-51, במחוז ריצ'מונד והגישה נגדו מספר סעיפי אישום - כולל הפרעה לעצרת שתית והנפת נשק חיקוי. 

הרב אלון חנוקוב תיאר את האירוע כפשע שנאה, שכן משין נקשר לחשבונות מדיה הכוללים תעמולה אנטישמית ותמונות שלו בלבוש מדי צבא נאציים. 

נוסף על כך, חשבון טוויטר, ככל הנראה של משין, פרסם סרטון של משהו עולה באש אל מול מרכז שניאורסון. מאוחר יותר באותו חשבון פורסמה תמונה של כרזה בה נכתב בגרמנית: "שימו לב, יהודים", ותמונה של משין לובש מדים עם צלב קרס ומנופף ברימון יד. 

הרב חנוקוב אמר בראיון לתקשורת: "לטרור לא חייב להיות הרוגים. לפי דעתי, מה שהוא עשה זה שהוא בא ועשה פיגוע. הוא בא והטיל אימה על אנשים. הפעולה הייתה מפחידה, שאדם זר בא ומתחיל לירות במקום הפולחן שלך, במקום שבו אתה צריך להרגיש בטוח". 

הרב אמר שבין היתר, החשוד דיבר רוסית עם המתפללים: "הבנתי שהוא אמר, 'תגידו שלום בשבילי למוסד'", והוסיף: "ברור שאני חושב שהאדם מטורף, האדם לא בריא נפשית".

למרות הטענות של חנוקוב והעדים, ועל אף ההיסטוריה הברורה שלו, משין לא הועמד לדין בגין פשע שנאה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE