לפני התור הבא לרופא: שש בדיקות מצליחות חיים שאפשר לעשות לבד
טיפול עצמי מעולם לא היה פשוט יותר - רגע לפני שאתם רצים למרפאה, הכירו את הבדיקות הגופניות שאתם יכולים לעשות בבית, שיכולות להציל חיים ולמנוע את ההמתנה הארוכה לרופא

אם בעבר היו פונים לרופא עם הבעיות הכי קטנות, כיום נראה כי ישנה מגמת שינוי שהולכת ותופסת תאוצה. החדשות הטובות הן שניתן לעשות לא מעט בדיקות באופן עצמאי, בבית, ללא התערבות רפואית, אשר יכולות לשפוך אור ואף להציל חיים. הנה שש כאלה שחשוב להכיר:

בדיקת גושים

בדיקת גושים היא קריטית מכיוון שאבחון מוקדם של סרטן מציל חיים. אבחון של מחלת סרטן השד בשלב 1 עשויה לתרום משמעותית להישרדותכם, כשעל פי מחקר שנערך בבריטניה 98 אחוזים מהמאובחנים בשלב הזה ישרדו לאורך שנים. אולם אם סרטן מאובחן רק בשלב 4, כשהוא כבר התפשט בגוף, רק 26 אחוזים מהאנשים יצליחו לשרוד לאורך זמן. לכן, הכניסו לשגרה שלכם את ההסתכלות במראה כשאתם מתפשטים מדי יום. לפחות פעם בחודש הרימו את הידיים, הניחו אותם לצדי הגוף ואז על המותניים. שימו לב לכל קמט או קפל, גושים, שקעים או עור יבש. אמנם רוב הגושים אינם מסרטנים, אך גשו לרופא אם אתם מבחינים במשהו חריג.

עמידת פלמינגו

משך הזמן שאתם יכולים לאזן את עצמכם בעמידה על רגל אחת היא דרך אחת לבדוק עד כמה הזקנה משפיעה עליכם ואפילו עשויה לענות על השאלה האם אתם נמצאים בסיכון לשבץ מוחי או דמנציה. מדענים מאוניברסיטת קיוטו הנמצאת ביפן מצאו כי חוסר היכולת לעמוד על רגל אחת למשך 20 שניות ומעלה קשור לסיכון גבוה יותר לחטוף מיני שבץ. חוסר שיווי המשקל יכול להוות סימן לנזק בכלי הדם שעלול להוביל להפרעות במוח.

בדקו מה מצב המשקל 

השמנת יתר עלולה להעלות את הסיכון שלכם לסוכרת מסוג 2 ומחלות לב - וקשורה ל-13 סוגי סרטן שונים. הדרך הטובה ביותר לבדוק האם אתם במצב תקין הוא לבצע את מבחן החוט. מדדו את הגובה שלכם באמצעות חבל דק, אחר כך קפלו אותו בחצי, הקיפו אותו סביב הבטן שלכם ובדקו האם הקצוות נפגשים. כלל הזהב הוא שמידת היקף המותניים שלכם אמורה להיות פחות ממחצית הגובה שלכם. 

מבחן ה-לגעת בבוהן

מדוע הגמישות חשובה לבריאות שלנו? בראש ובראשונה בגלל שהיא קשורה לבריאות הלב. התיישבו על הרצפה עם הגב לקיר. התכופפו קדימה מהמותניים ושמרו על גב ישר כשאתם מנסים לתפוס את בהונות הרגליים שלכם. אם אתם בני 40 פלוס ואינכם קרובים כלל לאצבעות - אתם עשויים להימצא בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב וכלי דם. נמצא כי אנשים בגיל העמידה ואנשים מבוגרים יותר עם גמישות לקויה היו גם בעלי עורקים נוקשים. זה עלול להאט את תנועת הדם סביב הלב ולהביא ללחץ דם גבוה שיגדיל את הסיכון שלכם להתקף לב ושבץ. החדשות הטובות הן שפעילות גופנית יכולה לסייע בשיפור בריאות הלב. נסו להקדיש לפחות עשרים דקות ביום להליכה מהירה או שחייה.

עקבו אחרי זמני היציאות 

הזמן שלוקח לאוכל לעבור במערכת העיכול שלכם הוא סימן משמעותי למצב הבריאותי של הקיבה שלכם. כך למעשה ככל שנדרש יותר זמן לאוכל לעבור דרך המעי שלכם, כך גדל הסיכון לחלות בסרטן המעי וכן להביא למחלת כליות. לבדיקה ביתית, אכלו כפית של תירס מתוק ושימו לב כמה זמן לוקח לו לצאת מהצד השני. באופן אידיאלי, מעי בריא צריך לעבד מזון תוך 12 עד 48 שעות. כמו כן, הקפידו על בריאות הקיבה שלכם על ידי אכילת 30 גרם סיבים תזונתיים ביום, מפירות וירקות ועד דגנים מלאים כמו אורז חום.  

ספרו את השומות 

מחקרים הראו כי אנשים עם יותר מ-100 שומות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח מלנומה. במקום לנסות ולספור כל שומה בגופכם, החוקרים המציאו בדיקה. אנשים עם 11 שומות בזרוע הימנית נמצאו בסיכון גבוה פי חמישה לפתח מלנומה - ואלו עם 7 שומות נמצאו כסיכון כפול. עם זאת, אם אתם סופרים 11 שומות ויותר, אל תיבהלו - אך נקטו אמצעי זהירות. בנוסף, תוכלו להיעזר בחבר או בן זוג בשביל לבדוק גם את הגב. אם אתם מבחינים באי אלו שינויים - קבעו תור לרופא עור.

YOU MIGHT ALSO LIKE