אחת ולתמיד: האם מומלץ לשתות בזמן הארוחה?
הדעות חלוקות לכאן ולכאן, אך מה ההמלצה העדכנית ביותר - האם מומלץ לשתות יחד עם הארוחה, או דווקא לחכות עם זה? התשובה כמובן תלויה במספר משתנים, במצב רפואי וכדומה. הנה כל המידע שכדאי לדעת בנושא, וטיפ אחד חשוב לסיום

המיתוס שכולנו מכירים כי אסור לשתות בזמן האוכל מגיע מתוך רצון שלא להכביד על מערכת העיכול שלנו. ובכל זאת, מומלץ לזכור כי בקיבה יש פי 20 אלף אנזימי עיכול מהכמות הנחוצה בפועל צריך, והם מחכים  לעכל כל מזון שיגיע. בנוסף, הקיבה מסוגלת להפריש פי כמה וכמה חומצות קיבה מאשר הכמות המופרשת בפועל בזמן הארוחה.

לכן, אין בעיה לדלל את האוכל עם מעט נוזלים, כאשר בקיבה יש די אנזימים וחומצות להתמודד כנדרש. בנוסף, ישנו יתרון ברור לשתייה בזמן הארוחה - מאחר שהנוזלים מדללים את תוכן הקיבה, היא מתמלאת יותר, העצבים שעוטפים את הקיבה שולחים איתותים למוח על מלאות הקיבה, וכך נוצרת תחושת שובע גדולה יותר. במילים אחרות כך תוכלו להאיץ תהליך של ירידה במשקל. 

ובכל זאת, מדוע רצוי להימנע משתייה בזמן אוכל? המיתוס בעיות ומצבים רפואיים מסוימים דורשים התייחסות פרטנית, ואי שתיית נוזלים בזמן ארוחה. חשוב לדעת כי ההמלצה כוללת גם מאכלים המורכבים בעיקר מנוזלים, כמו מרק או שייק, ולא רק את הרגל השתייה עצמו

כמו כן, לאנשים הסובלים מרפלוקסים וצרבות, רצוי במיוחד להפריד לחלוטין את השתייה מן הארוחה. רפלוקס נובע למעשה מכך שהשריר שסוגר את הקיבה נחלש ואינו נסגר כנדרש. במקרים אלו, בעיקר אחרי ארוחה, יש עלייה של תכולת הקיבה כלפי מעלה, ולפעמים גם עלייה של חומצה בלבד, בין הארוחות. בשביל למנוע את התופעה, רצוי להפריד בין שתייה או מזון נוזלי, לבין מזון מוצק.  גם במקרה של הליקובקטר פילורי מומלץ להפריד בין נוזלים ומוצקים, מאחר שהחיידק נמצא ברוב המקרים בדיוק על השריר שסוגר את הקיבה ומחליש את היכולת שלו להיסגר. 

ולסיכום, טיפ קטן נוסף

רבים מאיתנו רגלים לשתות קפה לאחר הארוחה. אך חשוב לדעת כי הקפה וגם תה המכיל קפאין, כוללים חומרים הפוגעים בספיגת הברזל מהמזון. החומצה הפיטית והאוקסאלית שבמשקאות אלו קושרות את הברזל ומונעות חלק מספיגתו בגוף והן מצויות בקפה עם או בלי קפאין וגם בתה מסוגים שונים, לא כולל תה צמחים. לכן, מומלץ לחכות עם הקפה לפחות שעה לאחר הארוחה.

YOU MIGHT ALSO LIKE