פרוביוטיקה מהטבע: כל הסיבות להכניס לתפריט כרוב כבוש
הוא נחשב למזון על ומהווה מקור זמין למינרלים, ויטמינים, סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון ושפע חיידקים טובים. הכרוב הכבוש כבר נכנס כמעט לכל תפריטי הדיאטה והתזונה, וזה הזמן להכיר אותו מקורב. ריכזנו עבורכם את כל המידע וגם מתכון פשוט להכנה ביתית

הכרוב הכבוש הוא נחשב מאכל שמקפיץ את המנה ומעניק לה טוויסט חמצמץ ומרענן. אנו רואים אותו בדוכני פלאפל וכדומה. אך מסתבר כי הוא לא רק טעים, אלא גם בריא במיוחד. ראשית, הכרוב הינו ירק בריא ודל בקלוריות, המכיל מינרלים מסוגים שונים, ויטמין C וחומצה פולית. בשנים האחרונות הולך ותופס תאוצה הטרנד הבריאותי של כבישת ירקות כאשר הנפוץ בהם הוא הכרוב הכבוש. 

הכרוב הכבוש הפך ללהיט לא רק בזכות טעמו, אלא גם הודות ליתרונותיו הבריאותיים שלו. כיום הוא כבר נחשב מזון על, משום שהוא מהווה מקור טוב לשפע של ערכים: סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וגם לכמות נאה של חיידקים טובים מסוגים שונים, או במילים אחרות - פרוביוטיקה.

שילוב של כרוב כבוש בתפריט היומי יכול לשפר את האיזון המופר במערכת העיכול בעקבות מזונות מעובדים, ואת הבריאות באופן כללי. ההמלצה היא לבחור בכרוב כבוש תוצרת בית שכן היתרון של אותם חיידקים פרוביוטיים קיים כל עוד מדובר בחיידקים חיים – מה שאפשר להבטיח רק בעת הכנה ביתית.

הנה כמה יתרונות מפתיעים של הכרוב הכבוש:

שיפור העיכול

הכרוב המותסס מלא בפרוביוטיקה, שמסייעת לחיזוק המערכת החיסונית ומשפרת את בריאות מערכת העיכול. האנזימים הקיימים בצורה המותססת של הכרוב מקלים על ספיגת ויטמינים, מינרלים ורכיבים אחרים. תכולת המים והסיבים הגבוהה בכרוב גם היא מסייעת לשמור על מערכת עיכול בריאה, ומונעת עצירות. צריכת סיבים באופן מתון מסדרת את היציאות, ולכן מאפשרת הוצאה יומיומית של רעלים מזיקים דרך הצואה.

חיזוק העצמות

בדומה לכל הירקות המצליבים, הכרוב מועשר במינרלים, כמו אשלגן, מגנזיום וסידן. כרוב אחד בגודל ממוצע מספק לגוף 27% מצריכת המגנזיום היומית המומלצת, 36% מצריכת הסידן המומלצת, ו-44% מצריכת האשלגן. שלושת המינרלים האלו משחקים תפקיד חשוב בהגנה על העצמות מפני היחלשות וניוון, כמו גם מפחיתים את הסיכון להתפתחות מצבים כגון חולשה כללית של העצמות ואוסטאופורוזיס.

ריפוי דלקות כרוניות

הבטאלאין שבכרוב מחזיק בתכונות נוגדות דלקות המסייעות לאנשים הסובלים מדלקות מפרקים וכאבי פרקים. עם זאת, היתרונות של הבטאלאין אינן מוגבלות רק לאנשים עם מפרקים נפוחים. כרוב מסייע גם לניהול לחץ הדם ומונע בעיות עור שונות.

חיזוק כוח המוח

כרוב נתפס כאחד מהמזונות המועילים ביותר למוח, והוא מקדם את בריאות המוח ומשפר את הזיכרון והריכוז. הוכח כי אנתוציאנינים וויטמין K, המצויים בעיקר בכרוב אדום, משפרים את הריכוז ואת התפקוד המוחי הכולל. ויטמין K משחק תפקיד חיוני בייצור ספינגוליפידים, מעטה המיאלין שסביב העצבים, ולכן מגן על העצבים מפני נזק וריקבון. לפיכך, צריכת מזונות עשירים בויטמין K, כמו כרוב, יכולה לשפר את ההגנה מפני דמנציה, מחלת אלצהיימר וניוון של הנוירונים. מעבר לכך, כרוב הוא מקור מצוין לאנתוציאנינים, נוגדי חמצון חזקים המשפרים את תפקוד המוח, מטיבים עם המערכת העצבית ולוחמים בסרטן.

אז איך מכינים כרוב כבוש בבית?

מצרכים:

כרוב גדול

7 שיני שום קלופות

צרור שמיר

פלפל ירוק חריף

כפית מלח על כל 3/4 כוס מים

אופציות לשדרוג צנצנת הכרוב: 2-3 עלי דפנה, כמה גרגירי פלפל אנגלי.

הוראות הכנה:

חוצים את הכרוב לחצי ואז לרבע וחותכים לפרוסות דקות ככל האפשר. מעבירים את פרוסות הכרוב למסננת גדולה ושוטפים היטב מתחת למי ברז זורמים. מכניסים את כל רצועות הכרוב לצנצנת ודוחסים היטב, מניחים גם את שיני השום וסודרים הכל עם צרור שמיר.

זמן למים: ממלאים 3/4 כוס במים ומערבבים עם כפית אחת של מלח, מוסיפים לצנצנת הכרוב וממשיכים כך עד למילוי הצנצנת לחלוטין. זה הזמן לסגור את הצנצנת – שימו לב לסגור חזק ככל הניתן, הסגירה ההרמטית חשובה מאוד. את הכרוב החמוץ יש לשמור על השיש, הרחק מקרני השמש, לאחר יומיים על השיש יש להעביר למקום קריר, ואפילו למקרר.

YOU MIGHT ALSO LIKE