הכירו: חמש דרכים להוריד את הסוכר בדם
מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מסכרת. מה הסיבות המובילות לכך? מה הסכנות? ושאלה החשובה ביותר - מה אפשר לעשות בנידון? החלטנו לחקור את הנושא ומצאנו כמה טיפים מעולים שיעזרו לכם להוריד את רמת הסוכר בדם במהירות ויעילות

במצב תקין, כאשר רמת הסוכר בדם עולה, מופרש מהלבלב הורמון בשם אינסולין. תפקיד האינסולין הוא לגרום למעבר של סוכר מזרם הדם אל תוך רקמות השריר והשומן, וכך לאזן את רמת הסוכר לטווח הנורמה. אך כאשר הורמון האינסולין לא מצליח לבצע את עבודתו כראוי, הגוף יתקשה לפנות את הסוכר מהדם אל תוך התאים, ויהיה צורך בכמות גדולה יותר של אינסולין. מצב זה מכונה "עמידות לאינסולין". בשלב ראשון רמת הסוכר בדם עדיין תהיה תקינה, אך ככל שהעמידות לאינסולין תימשך, צפויה עלייה ברמת הסוכר בדם, מה שעלול להביא להתפתחות של טרום סוכרת ואף לסוכרת מסוג 2. 

כיצד ניתן לדעת מה מצב הסוכר בדם?

הבדיקה הראשונה היא רמת הגלוקוז בדם. במצב תקין, הסוכר לאחר צום של לילה צריך להיות עד 100 מ"ג. רמות של 100-125 מ"ג מעידות כנראה על מצב של טרום סוכרת, ורמות גבוהות מאלו יעידו על מחלת סוכרת.

הבדיקה השנייה נקראת המוגלובין מסוכרר. ככל שיש יותר סוכר בדם, כך הוא נקשר יותר לחלבון בשם המוגלובין, ותתקבל תוצאה גבוהה יותר של הבדיקה. במצב תקין, רמות HbA1c של 5.6 אחוזים או פחות. טרום סוכרת מוגדרת בערכים של 5.7-6.4 אחוזים, ותוצאה של 6.5 אחוזים ומעלה תעיד על מחלת הסוכרת. נציין כי בדיקה זו משקפת ממוצע של שלושה חודשים אחרונים.

מהן הסכנות של סוכר גבוה בדם?

מצב הסוכרת בעולם גבוה במיוחד כאשר בממוצע, כל חמש שניות נפטר בעולם אדם עם סוכרת. המחלה מביאה לחולי רחב ופגיעה משמעותית באיכות החיים, שכן היא פוגעת באיברים רבים ועלולה להביא לקטיעת גפיים, פגיעה בכליות, פגיעה בראייה ועיוורון, פגיעה במערכת העצבים ועוד.

מהן הסיבות לסוכר גבוה בדם?

הסיבות העיקריות הן גנטיקה, אכילה לקויה, עודף משקל והשמנה, לחץ, שינה לא טובה, גיל מבוגר וחוסר פעילות גופנית.

אז מה אפשר לעשות?

לזוז, לזוז ושוב לזוז - ככל שמשך הישיבה הרציפה עולה, כך עולה התנגודת לאינסולין. במילים פשוטות, כדאי לשבת כמה שפחות. נסו לאמץ הרגל שכל חצי שעה אתם קמים להליכה קצרצרה, אפילו של דקה או שתיים. ככלל, מומלץ להגדיל את הפעילות היומיומית כמו להחנות את הרכב רחוק יותר, להשתמש במדרגות במקום במעלית, לנקות את הבית, לעבוד בגינה ועוד.

אימוני כוח - מעלים את מסת השריר אשר אחראית לקליטה של סוכר מהדם אליהם. כלומר, ככל שנבצע יותר אימוני כוח, נוכל להעלות את מסת השריר ובכך להפחית את רמות הסוכר מהדם. בנוסף, אימוני הכוח עצמם גורמים לסוכר להיכנס אל תוך תאי השריר ללא אינסולין, ובכך משפרים את העמידות לאינסולין.

שינה טובה - מחקרים הראו כי רמות הסוכר בדם עולות כאשר לא ישנים מספיק או במקרה של שינה לא איכותית כגון שינה לא רציפה, שינה ללא חושך מוחלט ועוד. שינה לקויה ועומס בעבודה ובחיים מעלים את רמות הסטרס, וסטרס גבוה בפני עצמו עלול להביא לעלייה ברמות הסוכר בדם.

תזונה נכונה - מומלץ להימנע ממזונות מעובדים וכאלה המכילים כמות גבוהה של סוכרים, כמו עוגיות, שתייה מתוקה, שוקולדים וכד'.

ירידה במשקל - עודף משקל מעלה משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת, וגם להחמיר אותה כאשר היא כבר קיימת. לכן, מומלץ מאוד לנסות לרדת במשקל. גם ירידה של חמישה אחוזים ממשקל הגוף עשויה להביא לשיפור ברמות הסוכר בדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE