לא רק בדרום: הגבול הצפוני של ארה"ב ראה זינוק של 750% בכמות המסתננים
בעוד רוב העיניים נשואות לדרום המדינה, מהגרים רבים מגיעים עד לקנדה כדי לנסות להיכנס לארה"ב ולהגשים את החלום האמריקאי, במגמה שמדאיגה את הרשויות הפדרליות

משבר הגבול בדרום ארצות הברית הולך ומחריף, אך כעת מתברר שגם הגזרה הצפונית של המדינה מתמודדת עם הסתננויות ובשלושת החודשים האחרונים ראתה זינוק של כמעט 750%. 

גורמים רשמיים בניו יורק, ורמונט וניו המפשייר - המדינות המרכיבות את 'מגזר סוונטון' המזרחי של סוכנות משמר הגבול, מסרו כי הם חוו עלייה של 743% בכמות המפגשים עם חוצי גבול, זאת בין ה-1 באוקטובר ל-31 בדצמבר 2022 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2021. 

ראש המגזר רוברט גרסיה הכריז על הממצאים המדאיגים, ואמר כי חודש דצמבר רשם שיא של 441 בני אדם מלפחות 19 מדינות שונות שנעצרו על ידי כוחות משמר הגבול והמכס המוצבים בגבול עם קנדה. 

על פי הנתונים, לפחות 135 אזרחים זרים התחמקו מהרשויות והם נמצאים כעת באופן לא חוקי בתוך ארצות הברית.

ולצד העלייה במספר המסתננים, כך גם יש עלייה במספר הטרגדיות, שפעמים רבות קשורות למזג האוויר הקפוא המאפיין את חלק זה של המדינה. לפני כעשרה ימים אותרו בתוך מכונית מספר מהגרים מהודו - שני מבוגרים, נער ותינוק - שקפאו למוות במרחק של כמה מטרים מהגבול עם דקוטה הצפונית.

אותה גזרה הנקראת 'גראנד פורקס', הכוללת גם את מינסוטה, ראתה 90 ניסיונות חציית גבול בשלושת החודשים האחרונים של 2022, זאת לעומת 80 בלבד במהלך כל השנה שלפני. 

מגזר סוונסון לא מסר מספרים מדויקים, אך אמר בהודעה לעיתונות כי כמות האנשים שנכנסו באופן בלתי חוקי אל ארה"ב מקנדה בשלושת החודשים האחרונים של 2022, היה יותר מאשר בשנתיים הקודמות ביחד. 

וככל שהמעברים הבלתי חוקיים מזנקים, כך גם האירועים האלימים - כאשר לאחר 27 חודשים ללא דיווח על תקיפות, סוכני הגבול דיווחו על תשעה מקרים בין יולי עד נובמבר. 

באחד המקרים, אזרח מקסיקני שטס לקנדה כדי להיכנס אל ארה"ב, הודה ב"כניסה לא חוקית לארה"ב, תקיפה והתנגדות לסוכן פדרלי", וכעת הוא עומד בפני שנת מאסר וקנס של עד 100,000 דולר.

אך כידוע, אותם מספרים אשר מציגים מגמה מדאיגה רחוקים מאוד מהמתרחש בגבול הדרומי, שכן באותה תקופה של שלושה חודשים היו יותר מ-700,000 מפגשים בין מהגרים לסוכני אכיפת החוק. 

YOU MIGHT ALSO LIKE