חקירת ההסתערות על גבעת הקפיטול: עונש כבד לגבר שתקף שוטרים באמצעות גז מדמיע
בין היתר, ג'וליאן חאטר ריסס גז מדמיע על פניו של השוטר בריאן סיקניק, שמת למחרת התקרית האלימה בקונגרס ב-6 בינואר 2021 ■ "איך זה מרגיש לדעת שאתה הולך לכלא בגלל שקר?", שאלה אותו אמו של השוטר רגע לפני שבית המשפט קבע את עונשו

בית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי. גזר 80 חודשי מאסר בפועל על תושב ניו ג'רזי שהודה בכך שריסס גז מדמיע על שוטרים במהלך ההסתערות האלימה על גבעת הקפיטול לפני יותר משנתיים.

ג'וליאן חאטר מרסס גז מדמיע לעבר השוטרים ב-6 בינואר

ג'וליאן חאטר מהעיירה בסומרסט - כ-50 ק"מ דרום-מזרחית למנהטן - הודה בשנה שעברה בכל הסעיפים שבהם הואשם, ביניהם שני סעיפים של תקיפת שוטרים באמצעות כלי נשק מסוכן.

חאטר תקף עשרות שוטרים באמצעות גז מדמיע, ביניהם שוטר משטרת הקפיטול בריאן סיקניק שמת יממה לאחר ההסתערות. בדיקה חשפה שסיקניק מת בעקבות שבץ שנוצר כתוצאה מאירועי ה-6 בינואר, אולם חאטר לא הואשם במותו באופן ישיר.

חאטר נעצר כחודשיים לאחר ההסתערות, ב-14 במרץ 2021, ובית המשפט הסכים לקזז את השנתיים האחרונות מתקופת המאסר בפועל.

רגע לפני שנקבע עונשו, ביהמ"ש העניק לאמו של סיקניק, גלדיס, אפשרות לדבר. היא פנתה ישירות לחאטר ואמרה, "אתה תקפת את בני כאילו היה מדובר בחיה, אבל את החיה. איך זה מרגיש לדעת שאתה הולך לכלא בגלל שקר?".

שוטרים ממשטרת גבעת הקפיטול, מחוץ לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון די. סי. ביום שישי

כזכור, ההסתערות על גבעת הקפיטול אירעה בשישי בינואר 2021 - כשבועיים לסיום הקדנציה של דונלד טראמפ. במהלכה, תומכיו של הנשיא לשעבר פלשו לבניין הקונגרס במטרה למנוע את אישור ניצחונו של הנשיא ביידן. בין היתר, הם קראו לרצוח פוליטיקאים רבים כגון סגן הנשיא דאז מייק פנס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ואף תקפו שוטרים באלימות קשה.

לפי משרד המשפטים האמריקאים, בשעה 2:23 בצהריים באותו יום, חאטר ריסס גז מדיע בפניו של סיקניק, דבר שסייע להמון לפרוץ לגבעת הקפיטול.

התביעה ביקשה לשלוח את חאטר ל-90 חודשי מאסר בפועל, אולם כאמור בית המשפט בחר לגזור עליו "רק" 80 חודשי מאסר. בית המשפט אף קבע שהוא ייקנס ב-10,000 דולר בעקבות מעשיו.

רגעים לפני שחשף את העונש, השופט תומאס הוגאן אמר לחאטר: "אני לא יודע מה נכנס לך לראש באותם רגעים, אבל איכשהו הפכת לנחוש לפלס את דרכך לראש הקהל ולתקוף שוטרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE