הלחץ עבד: אנס ששינה את מינו - לא ייכלא בבית סוהר לנשים
במהלך משפט האונס של אדם גרהם, הוא החליט לשנות את מינו והחל להזדהות כאיסלה ברייסון. אחרי שנמצאה אשמה השבוע, הציבור, מחוקקים ואפילו באו"ם ווידאו שהיא לא תקבל הקלה במאסר

אישה טרנסג'נדרית שהורשעה באונס שביצעה כאשר הייתה גבר וקיבלה גזר דין של מאסר עולם בסקוטנלד - תמשיך לרצות את עונשה בכלא גברים. 

איסלה ברייסון בת ה-31 נמצאה השבוע אשמה בשני מקרי אונס, האחד ב-2016 והשני ב-2019, זאת בזמן שהייתה גבר בשם אדם גרהם. היא הופיעה לראשונה בביהמ"ש כגבר, וכך גם הוגש כתב האישום נגדה. מאוחר יותר באותה השנה, היא החליטה לשנות את מינה. 

השר ניקולה סטרג'ון אמר ביום חמישי כי ברייסון לא תיכנס לבית כלא לנשים, "לא לטווח קצר ולא לטווח ארוך", זאת בהתייחסותו לדיווחים בתקשורת לפיהם ברייסון תועבר לכלא הנשים קורנטון היל.

הפרסומים בדבר ריצוי עונשו של ברייסון עוררו סערה לא רק ציבורית, אלא גם מצד המחוקקים במדינה ואפילו פקידים באו"ם. 

"האנס הזה החליט שהוא כבר לא גבר רק לאחר שהופיע בבית המשפט באשמת אונס", אמר ראסל פינדליי, מחוקק שמרן מהפרלמנט הסקוטי. "עכשיו יש לנו את המצב המעוות הזה שבו בית משפט סקוטי מתייחס למישהו שלפתע מזדהה כנקבה שמשתמשת בפין שלה כדי לאנוס שתי נשים פגיעות".

פינדליי הוסיף כי "הזהרנו מהבלתי נמנע, שזה יקרה אם חוק הזיהוי העצמי המגדרי יעבור, אבל העובדה שזה הופך למציאות זה מדאיג מאוד וזה פוגע בקורבנות".

המחוקק התייחס לחוק שעבר בחודש שעבר, המאפשר לאנשים מגיל 16 לבקש תעודת הכרה מגדרית כדי לאשר שינוי במין החוקי לאחר שלושה חודשים בלבד בהם הם מזדהים במגדר החדש - וזאת ללא צורך באבחון רפואי של דיספוריה מגדרית.

YOU MIGHT ALSO LIKE