משפיעה על המוח ועל הגוף: היתרונות של הליכה לאחור
השפעה לטובה על כאבי גב, רגליים, ואפילו על הזיכרון. טרנד ההליכה לאחור הולך ותופס תאוצה בשנה האחרונה, ובצדק. הוא מביא עימו שלל יתרונות מפתיעים, ומהווה דרך פשוטה וקלה לאתגר קבוצות שרירים שבדרך כלל לא עושים בהם שימוש

הליכה לאחור היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר לאתגר שרירים פחות שימושיים ולאלץ את המוח להתמקד ולפעול מעט אחרת. בנוסף, הליכה לאחור משפרת את הסיבולת השרירית לשרירי הרגליים התחתונות תוך הפחתת העומס על המפרקים שלנו כמו גם שיפור של טווח התנועה בירכיים, ברכיים וקרסוליים. כל זה ועוד הוביל את הטרנד המיוחד הזה להיות פופולרי במיוחד. הנה עוד כמה יתרונות מרכזיים של הליכה לאחור.

יותר יציבות

יתרון עיקרי נוסף בהליכה לאחור הוא שיפור היציבות ושיווי המשקל. נמצא שהליכה לאחור יכולה לשפר גם את ההליכה הרגילה ואת האיזון, כולל כאלו הסובלים מדלקת מפרקים ניוונית בברך.

פחות כאבי גב

במחקר שנערך לאחרונה נמצא כי אלו שהלכו אחורה חוו הרבה פחות כאבי גב, זאת בגלל ששרירי עמוד השדרה מופעלים יותר בהליכה לאחור. הליכה לאחור יכולה להיות תרגיל מועיל במיוחד עבור אנשים עם כאבי גב תחתון כרוניים.

ירידה במשקל

בעוד הליכה רגילה יכולה לעזור לנו לשמור על משקל תקין, הליכה לאחור עשויה להיות יעילה אפילו יותר. בהליכה לאחור אנחנו מנצלים את השרירים בצורה שונה, מה שגורם לגוף לעבוד קשה יותר ולשרוף יותר קלוריות מאשר הליכה רגילה. תנועה אחורה דורשת עד 30% יותר אנרגיה מאשר תנועה קדימה. מחקר הראה ירידה בשומן הגוף לנשים שהשלימו תוכנית אימונים של שישה שבועות בהליכה לאחור.

כושר לב-נשימה

אם אתם מחפשים לשפר את המדד של היכולת האירובית שלכם, הליכה ברטרו עשויה להיות משהו שכדאי לקחת בחשבון. מחקר בדק את ההשפעה של תוכנית אימון הליכה/ריצה לאחור כדי לראות איזו השפעה הייתה לה על כושר הלב-נשימה. למשתתפים הייתה ירידה ניכרת בצריכת החמצן במהלך תרגילים קדימה ואחורה על הליכון. 

שיפור הזיכרון

אנשים שמבצעים הליכה לאחור הינם בעלי סבירות גבוהה לזכור מידע, ללא קשר לגיל או גורמים אחרים. בממוצע, הגברת הזיכרון נמשכה 10 דקות לאחר שאנשים הפסיקו לזוז.

 

YOU MIGHT ALSO LIKE