גייטס ממשיך להילחם בשינויי האקלים - וגייס מיליוני דולרים עבור סטארט אפ שימנע גיהוקים מפרות
מייסד מיקרוסופט המיליארדר הכריז על שיתוף פעולה עם חברה אוסטרלית שפיתחה תוסף מזון יעיל וזול, שימנע מפרות לפלוט גזי 'מתאן' אשר פוגעים בסביבה ומחריפים את משבר האקלים

המיליארדר ביל גייטס החליט לקחת תחת חסותו חברת סטארט אפ שמצאה דרך למנוע מפרות לגהק - ובכך למעשה לסייע במשבר האקלים. 

(צילום: Shutterstock)

על פי הדיווחים, מייסד מיקרוסופט תומך בחברת הסטארט אפ אוסטרלית שעובדת על תוסף מזון לבעלי חיים, שמטרתו למנוע מפרות לגהק ולפלוט גזי 'מתאן' - שנוצרים בין היתר בתהליכי עיכול של בעלי חיים. 

על פי ההודעה לעיתונות, החברה Breakthrough Energy Ventures של גייטס, או בקיצור BEV, בהשתתפות Harvest Road Group, הצליחה לגייס עד כה 12 מיליון דולר עבור חברת טכנולוגיית האקלים Rumin8. 

החברה האוסטרלית חוקרת פתרונות להפחתת פליטות מבעלי חיים, כאשר היוזמה האחרונה שלה מתמקדת במוצר עם "תכונות אנטי-מתאנוגניות", אותו ניתן לייצר ביעילות ובעלות נמוכה ולבסוף להאכיל איתו את בעלי החיים.

תוסף התזונה, כפי שהוסבר בהודעה לעיתונות, משוכפל סינתטית ממרכיב פעיל המצוי באצות ים אדומות בשם ברומופורם, המונע את יצירת הגז מתאן. 

סבב ההשקעות האחרון של Rumin8 נועד לבנות פיתוח מותג ולהניע את תוסף התזונה לשחרור מסחרי. 

(צילום: Shutterstock)

"הביקוש לחלבון בר-קיימא מעולם לא היה ברור יותר, וזו הסיבה ש-BEV מתעניינת מאוד בהפחתת פליטת מתאן מבשר בקר ומוצרי חלב", אמר מייסד ושותפו של גייטס בחברה, קרמייקל רוברט. הוא הוסיף כי הסטארט אפ האוסטרלי "מציע ארגז כלים בעלות נמוכה הניתן להרחבה, שכבר הוכח כיעיל בהפחתת פליטות. הצוות שלנו יתמוך בחברה בעבודה צמודה עם חקלאים כדי להרחיב את הפתרון הזה בעולם".

ביל גייטס הצטרף כבר מזמן למאבק בשינויי האקלים, וטען לא פעם שהמדינות העשירות בעולם צריכות לנטוש בשר בקר עבור חלופות צמחיות כדי להילחם במשבר הסביבתי הקיומי.

בספרו 'כיצד להימנע מאסון אקלים', גייטס פירט את האמצעים הדרושים לביטול פליטת גזי חממה, ודן בשינויי מדיניות וחידושים טכנולוגיים הדרושים כדי לעזור לרסן את תעשיות הפחמן הגדולות, כמו פלדה, מלט וחקלאות, כאשר שליש מכל פליטות גזי החממה - הלוכדות חום ומחממות את האקלים - מגיעות מבעלי חיים.

בשנת 2021, גייטס התראיין וטען שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי להפסיק פליטות מפרות כדי להפחית פליטת מתאן, ואמר כי מעבר לבשר בקר על בסיס צמחי היא האופציה היחידה.



YOU MIGHT ALSO LIKE