סוכן FBI לשעבר, שחקר את הקשר בין טראמפ לרוסיה, נעצר בחשד שעבד עבור אוליגרך רוסי
צ'ארלס מקגוניגל מואשם כי פעל להסיר את האוליגרך אולג דריפסקה מרשימת הסנקציות האמריקאיות, וחשוד כי סייע לבתו של קצין מודיעין רוסי להיכנס למשטרת ניו יורק ונתן לה גישה למידע מסווג

סוכן מודיעין לשעבר של ה-FBI, שהיה חלק מהצוות שחקר את הקשר לכאורה בין קמפיין טראמפ עם רוסיה בשנת 2016, מואשם בכך שעבד באופן לא חוקי עבור אוליגרך רוסי.

מקגוניגל (צילום: רויטרס)

צ'ארלס מקגוניגל בן ה-54, שהוביל את חטיבת המודיעין של הלשכה בניו יורק בין 2016 עד לפרישתו שנתיים לאחר מכן, מואשם כי עבד עבור האוליגרך הרוסי אולג דריפסקה, מייסד חברת הענק רוסאל. 

הוא נעצר ביום שבת בנמל התעופה JFK כאשר הוא מואשם בהלבנת הון והפרת חוק הסנקציות האמריקאי. הוא הודה בחפותו ושוחרר בערבות של 500,000 דולר. באותו היום נעצר חשוד נוסף בפרשה, סרגיי שסטקוב, מתורגמן בבית משפט עם קשרים לדריפסקה.

על פי החוק הפדרלי, מקגוניגל נדרש לדווח ל-FBI על מגעים עם פקידים זרים, אך התובעים טוענים שהוא הסתיר את הקשר שלו לדריפסקה.

כתב האישום בן 21 העמודים טוען כי בזמן שעבד בלשכה, מקגוניגל קיבל מידע חסוי לפיו דריפסקה ייכנס לרשימת הסנקציות האמריקאיות בשל קשריו ההדוקים לקרמלין, כמו גם האשמות בגין הלבנת הון, איומים על חייהם של יריבים עסקיים ועוד.

בערך באותה תקופה, שסטקוב ביקש ממקגוניגל לסייע לבתו של קצין מודיעין רוסי ששימש כסוכן של דריפסקה להתקבל להתמחות במשטרת ניו יורק. מקגוניגל הסכים, והבת שהתקבלה סיפרה לפקיד במשטרה שסוכן FBI לא מזוהה "נתן לה גישה לקבצים חסויים". 

ב-2019, אחרי שעזב את ה-FBI, מקגוניגל נשכר כ'יועץ חוקר' על ידי חברת עורכי דין של דריפסקה, שפעלה להסיר את הסנקציות נגד האוליגרך. מקגוניגל נפגש מספר פעמים עם דריפסקה ומקורבים אחרים בביתו של האוליגרך בלונדון ובווינה.

(צילום: Shutterstock)

המאמצים להסיר את דריפסקה מהרשימה השחורה הופסקו במהלך מגפת הקורונה, אך באוגוסט 2021 מקגוניגל ושסטקוב חתמו עם האוליגרך על עסקה שבמסגרתה הם יקבלו תשלום על ידי בנק רוסי שמרכזו בקפריסין שקושר לחברה בנו ג'רזי בבעלות חבל של מקגוניגל. על פי החשד, חתימתו של החבר זויפה.

מקגוניגל, ששימש גם כראש מדור סייבר מודיעין בוושינגטון, היה אחד מסוכני ה-FBI הראשונים שידעו על הפרשה בה פקיד בקמפיין הבחירות לנשיאות של טראמפ טען שלרוסים יש "לכלוך" על המועמדת היריבה הילרי קלינטון, מה שגרר לחקירה נגד טראמפ. 

כחלק מהסכם הערבות שלו, מקגוניגל התחייב שלא לעזוב את ארצות הברית ולמסור את מסמכי הנסיעה שלו. על שסטקוב נאסר לעזוב את קונטיקט או את המחוזות הדרומיים והמזרחיים של ניו יורק, והסכים להיות תחת ניטור אלקטרוני עד שיוכל למסור את הדרכון שלו בשבוע הבא.

כתב אישום נפרד נגד מקגוניגל הוגש בוושינגטון בגין העלמת תשלומים בסך 225,000 דולר במזומן מאדם שעבד בעבר בשירות הביון של אלבניה.

YOU MIGHT ALSO LIKE