למרות חוקי הנשק מהמחמירים ביותר בארה"ב - קליפורניה סובלת ממשבר אלימות עמוק
בתוך יומיים בלבד, 19 בני אדם נרצחו בשלושה אירועי ירי המוניים ברחבי הגולדן סטייט והותירו את התושבים מפוחדים - על אף שהמחוקקים מתגאים בחוקים הנוקשים ש"מהווים מודל לארה"ב כולה"

קליפורניה מזועזעת מהאלימות בנשק הגואה ומלפחות שישה אירועי ירי המוניים תוך פחות מחודש, מה שמעלה שאלות רבות שכן הגולדן סטייט ידועה בחוקי הנשק הנוקשים שלה.

(צילום: Shutterstock)

ביום שבת, כזכור, גבר בן 72 נכנס למועדון במונטריי פארק וירה למוות ב-11 בני אדם, במה שנחשב לאירוע הירי ההמוני הקטלני ביותר מאז הטבח בביה"ס היסודי ביובלדי, טקסס.

פחות מ-48 שעות לאחר מכן, חקלאי בן 67 רצח בנשק חם שבעה מחבריו לעבודה. כמה שעות אחר כך, אדם אחד נהרג ושבעה אחרים נפצעו בירי באוקלנד

האירועים האלה מגיעים בעוד שקליפורניה נמנית באופן קבוע בין המדינות המובילות בארצות הברית בנושא בטיחות בנשק, וארגונים משפטיים נוהגים לתת לה את הציון הגבוה ביותר.

שריף לוס אנג'לס, רוברט לונה, שוחח עם כתבים והזכיר כי "לקליפורניה יש כמה מחוקי הנשק המחמירים ביותר, ובכל זאת, תראו מה קורה. בואו נסתכל על העם הזה ונראה מה עובד ומה לא. מה שאני יכול להגיד, שסטטוס קוו לא עובד".

על פי החוקים בגולדן סטייט, שאוסרת על מכירת נשקים צבאיים, מי שרוצה לרכוש נשק חם נדרש לעבור בדיקות רקע מקיפות וארוכות.

קליפורניה אסרה על מכירת מחסניות בשנת 2013, ושלוש שנים לאחר מכן אסרה על החזקתן. המחוקקים במדינה גם העבירו את חוקי הדגל האדום, המאפשרים לרשויות ולבני משפחה לבקש מבית המשפט להחרים אקדחים מאדם אשר לדעתם מהווה סכנה לעצמו או לסביבתו.

(צילום: Shutterstock)

רק בקיץ שעבר המושל גווין ניוסום חתם על חקיקה שמטרתה לרסן עוד יותר את האלימות בנשק על ידי הטלת אחריות כבדה יותר על סוחרי נשק. בין החוקים, אזרחים רשאים לתבוע סוחרי נשק ש"מוכרים, מספקים או מאפשרים החזקה או שליטה בנשק חם" לכל מי שמתחת לגיל 21. סוחרים גם יכולים לעמוד בפני דין אם הנשקים שמכרו היו בשימוש לביצוע פשע. 

אז, המושל הדמוקרטי הזכיר כי אין להיות שאננים אל מול משבר האלימות, אך התדהר ב"חוקי הנשק הנוקשים ביותר בארה"ב. קליפורניה תוביל במדיניות מצילת חיים שתספק מודל עבור מדינות אחרות והאומה כולה".

אך ביום ראשון, אחרי ש-11 בני אדם נרצחו בזמן שחגגו את ראש השנה הסיני, ניוסום אמר כי ארה"ב היא ייחודית ב"זרם התמידי של אלימות בנשק חם". למחרת הוא האשים את המפלגה הרפובליקנית בטענה שהיא חסידה של תעשיית הנשק. 

YOU MIGHT ALSO LIKE