אם אתם אוהבים חמאת בוטנים היום הזה נועד עבורכם
הוא אחד מהממרחים הפופולריים והאהובים בעולם, לכן זה רק הגיוני שהוא יקבל יום משלו. מחר העולם כולו חוגג את יום חמאת הבוטנים הבינלאומי וזה הזמן להיכנס למטבח ולהכין מנה שכולה בוטנים וטעמים טובים. הנה שלושה מתכונים שיעזרו לכם לעשות כך

חמאת הבוטנים היא ממרח שעשוי מבוטנים מרוסקים וחמאה. מעבר לערך הקלורי הגבוה, בממרח האהוב יש  גם מרכיבים תזונתיים חיוניים כמו חלבונים, ויטמין B לסוגיו, ברזל, סידן ועוד. לכבוד יום חמאת הבוטנים שמתקיים מחר, ריכזנו עבורכם שלושה מתכונים נהדרים שלא חוששים לתת מקום של כבוד לממרח הטעים. 

כרוב צלוי ברוטב סאטאי

רכיבים:

1 כרוב בינוני או 2 כרובים קטנים חתוכים לשמיניות

4 כפות שמן זית 

מלח 

פלפל שחור גרוס 

לרוטב:

1 כוס קרם קוקוס 

2 כפות חמאת בוטנים 

1 כף מחית קארי אדומה 

1 כף סוכר 

1 כף רוטב סויה

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל-190 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. מניחים את הכרוב, מזלפים מעל שמן זית ומתבלים במלח ופלפל שחור. צולים 40-35 דקות עד שהכרוב משחים ומתרכך. כדאי לסובב את התבנית פעם אחת באמצע האפייה כדי שכל פלחי הכרוב יקבלו מידה שווה של חום.

בינתיים מכינים רוטב: מביאים לרתיחה בסיר קטן את כל המרכיבים. מערבבים היטב, מנמיכים ללהבה נמוכה ומבשלים כ-2 דקות. מכבים ומוסיפים מים חמים תוך כדי ערבוב עד שמתקבל מרקם של שמנת מתוקה. טועמים ומוסיפים סויה או סוכר לפי הטעם. מעבירים את הכרוב לצלחת הגשה כשהוא עדיין לוהט, יוצקים מעל כל פלח כף נדיבה של רוטב ומגישים. שומרים במקרר עד 3 ימים.

מוס גבינה וחמאת בוטנים

רכיבים:

200 גרם עוגיות אוראו או עוגיות בטעם שוקולד מפוררות גס

למוס גבינה וחמאת בוטנים:

½1 מיכלים (375 מ"ל) שמנת מתוקה 

1 גביע (225 גרם) גבינת שמנת 30% בטעם טבעי

1 כוס (280 גרם) חמאת בוטנים עם שברי בוטנים

1 כפית תמצית וניל 

3/4 כוס (170 גרם) סוכר חום כהה 

לטופי חמאת בוטנים (לא חובה):

1/4 כוס (50 גרם) סוכר 

1/4 כוס (60 מ"ל) שמנת מתוקה 

1 כף גדושה חמאת בוטנים חלקה

הוראות הכנה:

מכינים את המוס: מקציפים שמנת מתוקה במיקסר לקצפת יציבה. מעבירים אותה לקערה אחרת. מערבלים באותה קערת מיקסר גבינה, חמאת בוטנים סקיפי, תמצית וניל וסוכר חום לתערובת אחידה. מקפלים את הקצפת לתערובת חמאת הבוטנים ומעבירים את המוס לשקית זילוף. מזלפים לכוסות שכבה של מוס, מפזרים שברי עוגיות ומזלפים שכבה נוספת של מוס וכך ממשיכים לפי מספר השכבות הרצוי.

מכינים טופי חמאת בוטנים: ממיסים סוכר במחבת. כשנוצר קרמל יוצקים שמנת ומערבבים לקבלת רוטב אחיד ודי דליל. מוסיפים חמאת בוטנים סקיפי ומערבבים שוב להסמכה. מטפטפים מייד על הקינוח. מעבירים את הכוסות למקרר לשעתיים לפחות להתייצבות ואפשר לשמור מכוסה עד 3 ימים.

בראוניז שוקולד וחמאת בוטנים

רכיבים:

135 גרם חמאה 

340 גרם שוקולד מריר 

1 כוס סוכר (200 גרם)

3 ביצים 

½1 כפות אבקת קקאו (15 גרם)

½4 כפות קורנפלור (45 גרם)

4 כפות חמאת בוטנים

הוראות הכנה:

מחממים תנור ל־175 מעלות. משמנים את התבנית. ממסים בסיר קטן על אש קטנה חמאה ושוקולד. כאשר הם כמעט נמסים מוסיפים סוכר ומערבבים עד להמסה. מסירים את הסיר מהאש ומוסיפים ביצים בהדרגה תוך כדי ערבוב מתמיד. מוסיפים אבקת קקאו וקורנפלור ומערבבים רק עד לקבלת תערובת אחידה. יוצקים את התערובת לתבנית.

מעבירים את חמאת הבוטנים לשק זילוף ומזלפים לאורך התבנית פסים. בעזרת קיסם יוצרים על חמאת הבוטנים דוגמת שיוש.  אופים 15־20 דקות עד שהבראוניז יציבים מבחוץ ולחים ורכים מבפנים. מאחסנים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.

YOU MIGHT ALSO LIKE