בריאות מן הטבע: עשרה צמחי מרפא שאתם חייבים בבית
הגנה על הכבד, הורדת סוכר, חיזוק המערכת החיסונית ועוד. הכירו את צמחי המרפא שמומלץ להחזיק במטבח שיעניקו לכם שפע של סגולות רפואיות חשובות

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הוכיחו שוב ושוב כי לצמחי מרפא כוחות וסגולות רפואיות מדהימות, כאשר בכוחם להשפיע אפילו על תאים סרטניים. החדשות הטובות הן שאת רוב הצמחים הללו אפשר להשיג או אפילו לשתול בגינה. אספנו כמה צמחים בעלי יתרונות רפואיים שיכולים לעיתים להחליף תרופות קונבנציונליות בטיפול ובמניעה של מחלות. הנה הרשימה המלאה.

ג'ינסנג

הרפואה הסינית מייחסת לשורש הצמח סגולות שונות - בין היתר כמעורר מיניות ואף כמטפל בסוכרת. אבל זה עוד לא הכל. מחקר שנערך בקנדה גילה שג'ינסנג יעיל גם נגד צינון ומניעתו. מחקר נוסף מוצא כי הוא עוזר לחזק את המערכת החיסונית ולהעלות את מספר תאי הדם הלבנים. יש להיזהר מנטילת כמויות גדולות של ג'ינסנג, שכן הוא יכול לגרום להפרעות שינה ובחילות. 

אפשר להשיג את הצמח בתמצית, אבקה או שורש מיובש אותו ניתן להוסיף לתה. בנוסף, תמיד אפשרי לנטול תוספי תזונה המכילים את הג'ינסנג.

אכינצאה

אחד מצמחי המרפא הנפוצים ביותר בעולם, ומשתמשים בו בעיקר לטיפול בצינון, ובחיזוק המערכת החיסונית. אכינצאה אף יכולה להקטין בחצי את הסיכוי לחלות בהצטננות. 

כדאי להשתמש בתמציות, כדורים או תה מהצמח.

ולריאן

נחשב לבטוח ועדין בטיפול בבעיות שינה. יש להימנע מצריכת כמויות גדולות, שיכולות להוביל לכאבי בטן, דיכאון קל וחוסר יכולת להתרכז. 

לצמח יש ריח חזק ולעיתים לא נעים ולכן רוב האנשים לוקחים אותו כתמיסה או בכדור, אך ניתן גם לשתות אותו בתה.

פרע מחורר

לחומרים שבצמח יש השפעות אנטי-דיכאוניות, ומחקרים הראו כי התמציות שלו משפיעות לטובה על מצבי דכדוך. מכיוון שאין לו תופעות לוואי כמו לתרופות מרשם, חולים רבים הסובלים מדיכאון קל מעדיפים לנסות קודם את הפתרון הצמחי. בנוסף, הוא יעיל בטיפול בהפרעות שינה ובתסמונת קדם-וסתית. 

ניתן לקחת את הצמח כמיצוי או בגלולה.

ג'ינג'ר

במזרח מייחסים לג'ינג'ר תכונות מרגיעות נוספות המשפרות בעיות במערכת העיכול, גזים, בחילות, שפעת ודלקות. כמה מחקרים מצאו כי לג'ינג'ר יש השפעה חיובית גם על בחילות. 

מומלץ להשתמש בג'ינג'ר בבישול, וכן ניתן להוסיף ג'ינג'ר טרי לתה.

גרניום לימוני

תמציות הצמח מפחיתות תסמינים של ברונכיטיס חמור. מחקרים אף מצאו שהן יעילות בטיפול בגרון כואב וכן בהצטננות. בנוסף לתמצית ניתן להכין מהעלים תה בטעם לימוני מרענן. 

הצמח קל לגידול, ואתם יכולים בקלות להוסיף אותו לגינה הביתית שלכם.

קינמון

הוא יכול להוריד סוכר בדם ובכך לעזור לחולי סוכרת להילחם בדלקות.  שימו לב כי יש להיזהר מצריכת יתר של התבלין, שכן יש בו חומרים שעלולים להיות מסרטנים כשהוא נלקח בכמויות גדולות. 

כדאי להוסיף קצת אבקת קינמון או מקל קינמון לבישול או לתה שלכם. לחולי סוכרת מומלץ לקחת כמוסות עם ריכוז קינמון גדול יותר.

כשותנית

בעל השפעות מרגיעות על הגוף: הוא מאלחש, מרגיע ומרדים ולכן משמש כטיפול באינסומניה או אף כמשכך כאבים. תרופת סבתא ידועה היא פיזור אבקת הצמח על הכרית כדי לספק שינה רצופה. בנוסף, כשותנית מעוררת תיאבון ומגבירה הפרשת חלב בקרב נשים מניקות. 

ניתן להשיג תערובת של הצמח בחנויות טבע מתמחות ולהכין חליטה.

לבנדר

ברפואה המסורתית משתמשים בשמן לבנדר כחומר מחטא ומקל על כאב. בנוסף, הוא מזרז החלמה של פצעים שטחיים, כוויות ועקיצות חרקים. השפעותיו על שינה נמצאו חיוביות כאשר צמח זה משפיע לטובה על הפרעות שינה וכן מרגיע ומוריד חרדה. 

השימוש העיקרי שלו הוא כשמן, אותו ניתן לפזר על הכרית, אך אפשר לשתות אותו בתה.

YOU MIGHT ALSO LIKE