שגרה של סופות: קליפורניה מתכוננת לעוד מערכת חורפית קשה
ממטרים כבדים, רוחות חזקות וסופות שלגים יפגעו בגולדן סטייט החל מיום שני, בשרשרת סערות חורף הרסניות שפוקדות את המדינה כבר יותר משבועיים

תושבי קליפורניה והרשויות במדינה מתכוננים למערכת מזג אוויר סוערות נוספת, כאשר החזאים מזהירים מפני ממטרים נוספים ורוחות חזקות שיפגעו בגולדן סטייט בימים הקרובים.

(צילום: EPA)

סדרת סופות חזקות פוקדות את קליפורניה מאז סוף דצמבר, ובינתיים גרמו למותם של לפחות 19 בני אדם, עם הצפות כבדות ונזקים קשים ברחבי צפון ודרום המדינה. 

כאשר סופה אחרת החלה ביום שבת, שירות מזג האוויר הלאומי (NWS) אמר ביום ראשון כי מערכת חורפית נוספת עושה את דרכה אל הגולדן סטייט וצפויה להביא שלג כבד בהרים ומשקעים רבים כבר מיום שני.

"הממטרים צפויים להימשך לאורך החוף המערבי ביום ראשון, כולל בקליפורניה, אך הכמויות צפויות להיות נמוכות יותר מאשר בשבת", נמסר מהסוכנות. "עם זאת, כמה מקבצי גשם בודדים חזקים עם יותר מ-0.5 אינץ', עלולים להביא להצפות, במיוחד בהתחשב בתנאים שנוצרו בסופות הקודמות".

בינתיים, הנשיא ג'ו ביידן הכריז על חבילת התאוששות עבור קליפורניה, וגם אלבמה, כדי לסייע במאמצי ההשתקמות מהסערות החזקות. 

"פעולות הנשיא הופכת מימון פדרלי לזמין עבור אנשים שנפגעו", נכתב בהצהרה של הבית הלבן. "הסיוע יכול לכלול מענקים לדיור זמני ותיקוני בתים, הלוואות בעלות נמוכה לכיסוי אובדן ורכוש לא מבוטח, ותוכניות אחרות שיסייעו לאנשים ולבעלי עסקים להתאושש מהשפעות האסון".

בעוד שהאזורים שהכי נפגעו בקליפורניה הם מרסד, סקרמנטו וסנטה קרוז, באלבמה הכו סופות קשות עם סופות טורנדו, בעיקר במחוזות אוטאוגה ודאלאס. 

המושל גווין ניוסום אמר בהצהרה: "קליפורניה אסירת תודה על האישור המהיר של הנשיא ביידן לתמיכה קריטית בקהילות שנפגעות מהסערות המתמשכות הללו".

(צילום: AP)

לדבריו, משרדו "ימשיך לעבוד עם שותפים מקומיים, מדינתיים ופדרליים כדי לעזור לשמור על ביטחון תושבי קליפורניה ולוודא שלקהילות שלנו יש את המשאבים והסיוע שהם צריכים כדי להיבנות מחדש ולהתאושש". 

כמו כן, המושל קרא לתושבי הגולדן סטייט להישאר ערניים וקשובים להנחיות: "תושבי קליפורניה - הישארו בטוחים. עשו את ההכנות הנדרשות. לשיטפונות, למפולות ולסופות לא אכפת מי אתם או איפה אתם גרים - זה יפגע בכם באותה מידה. קחו את זה ברצינות".

YOU MIGHT ALSO LIKE