זהירות: השיטפונות בקליפורניה יכולים להביא לשטף של נחשים
ההצפות ממי הגשמים הכבדים משפיעות על עולם החי, ויכולות להציף את אלה החיים מתחת לאדמה. הנחשים יכולים לצוץ ממקום מחבואם, ולחפש מסתור באזורים יבשים

כאשר ממטרים כבדים ממשיכים לרדת ברחבי קליפורניה, מומחים מזהירים שההצפות עלולות לגרום לשטף של נחשים.

(צילום: Getty Images)

בריאן יוז, נהל שירות הצלת נחשים מאריזונה, אמר: "מי שיטפונות שעולים במהירות בעקבות גשם כבד, יכולים לעקור את חיות הבר, כולל נחשי רעשן. זה יכול לגרום לכך שבאזורים מסוימים, תהיה עלייה זמנית בסבירות למפגשים אקראיים".

גם ג'סיקה סרוונטס, העובדת בסוכנות להתנהגות בטוחה עם נחשים, חיזקה את דבריו של יוז: "תמיד קיימת אפשרות עם גשמים מוגזמים שכל חיה מתחת לאדמה תצוף ותגיע אל מעל הקרקע. בדרך כלל, הן ינסו למצוא מקום בטוח בסביבה קרובה".

והיא הרגיעה: "אני לא חושבת שיש סיכון גדול שנחשי רעשן ינסו להיכנס לבתים. עם זאת, אם דלתות המוסך נשארות פתוחות או כל דלת נשארת פתוחה, זו תמיד אפשרות שהם יחפשו שם מפלט ממזג אוויר קיצוני".

יתרה מכך, סביר שכל הנחשים שיצוצו, לא יהיה כל כך מהירים: "הנחשים ינועו הרבה יותר לאט עם מזג האוויר הקר יותר, והם פגיעים למדי", הוסיפה סרוונטס. "אלה שכן יצוצו עם עודפי המים, לא יחפשו מזון אלא מקומות בטוחים ויבשים, כמו מתחת לסלעים, לשיחים או אפילו עציצים, בבניינים פתוחים או מקומות עם סככה, או ציוד כלשהו שהוא יבש".

 

YOU MIGHT ALSO LIKE