קליפורניה ספוגה במים: סופה שלא נראתה כמותה מאז 2005
הרשויות אישרו כי 17 בני אדם נהרגו בשרשרת הסופות האחרונה, אם כי מספר הקורבנות צפוי לעלות כאשר הגולדן סטייט מוצפת בעד 600 אחוז יותר ממטרים מהממוצע

לפחות 17 בני אדם נהרגו בשרשרת סערות החורף הקשות שפוקדות את קליפורניה, עלייה של שלושה קורבנות מאז יום שני. כך הודיע המושל גווין ניוסום, בעת שביקר בעסקים בקפיטולה, על חוף סנטה קרוז, שנפגעו ממזג האוויר הקשה.

שכונת צ'אטסוורת' בלוס אנג'לס (צילום: Getty Images)

"יש לנו עכשיו 17 קורבנות מאומתים, ואני מדגיש מאומתים, באירוע טרגי", אמר המושל הדמוקרטי במסיבת עיתונאים, כאשר המספר גבוה יותר מקורבנות כתוצאה משריפות בשנתיים האחרונות.

וכאשר לפחות שלוש סופות חזקות צפויות להכות ברחבי קליפורניה בשבוע הקרוב, ניוסום הוסיף: "והמספר הזה צפוי לגדול באופן טרגי". 

בשבועיים האחרונים, קליפורניה הוצפה במי גשמים, בין 400 ל-600 אחוזים מהממוצע העונתי, מה שגורם להצפות, מפולות בוץ וסלעים, וקריסת קרקע בשל אדמה רוויה עד מאוד ממים. כך מסר שירות מזג האוויר הלאומי.

סן פרנסיסקו (צילום: Getty Images)

יתרה מכך, בשל הבצורת הקשה של השנים האחרונות, האדמה הפכה לפחות חדירה למים, וכאשר כמות משקעים כל כך גדולה יורדת בזמן כה קצר, המים פחות נספים מה שמוביל להצפות עזות יותר.

שירות מזג האוויר של לוס אנג'לס אמר שהסערה האחרונה הביאה גשם בלתי פוסק ברחבי האזור, והיא "הסופה המרשימה ביותר שפקדה את האזור מאז תחילת ינואר 2005".

מקרי המוות האחרונים כוללים נהג משאית ורוכב אופנוע, שמתו ביום שלישי בבוקר כאשר עץ קרס עליהן בכביש המהיר 99, בעמק סן חואקין. 

אזהרות שיטפונות נותרו בתוקף עבור חלקים במדינה הספוגה במים, כמו במחוז לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ואזור המפרץ, וסן חואקין ואלי. 

מחוזות סנטה ברברה, ונטורה וסן לואיס אוביספו, נפגשו קשה במיוחד מהסערה האחרונה, עם כ-40 ס"מ של גשם באזורים הגבוהים. נהרות ונטורה, סלינס, סיסקווק וסספ, עלו על גדותיהם.

בינתיים, כ-48,000 תושבים בגולדן סטייט נמצאים תחת צווי פינוי, וקצת פחות מאותו מספר נמצאים תחת אזהרות פינוי - כך אמר מזכיר משאבי הטבע של קליפורניה במסיבת עיתונאים לצד ניוסום, שהדגיש שהמספר הוא "דינמי וצפוי להשתנות".

YOU MIGHT ALSO LIKE