נמלט מהמדינה או עובר הליך רפואי? נשיא ברזיל לשעבר נמצא בפלורידה - בזמן התפרעויות חריפות בברזיליה
בולסונארו טוען כי הוא הגיע למדינת הסאנשיין בשל בעיה רפואית הנובעת מאירוע הדקירה משנת 2018, אך אחרים חוששים שהוא ברח מהמדינה שלו כדי לא לשאת באחריות

נשיא ברזיל לשעבר, ז'איר בולסונארו, אושפז בבית חולים בפלורידה - זאת בזמן שלפחות 1,000 מפגיני ימין קיצוני נעצרו על ידי כוחות הביטחון לאחר שפרצו למוסדות המדינה בבירה ברזיליה. 

אשתו של בולסונארו, מישל, פרסמה ביום שני בחשבון האינסטגרם שלה כי בעלה התאשפז בבית חולים באורלנדו בגלל כאבים שחש בבטן הקשורים לאירוע הדקירה בו נפצע בשנת 2018, בזמן הקמפיין שלו לנשיאות. 

הרופא של בולסונארו אמר כי יש לו חסימת מעיים, אם כי לא מדובר בבעיה רצינית וסביר להניח שהוא לא יזדקק לניתוח.

מאוחר יותר, הנשיא לשעבר פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה מבית החולים, שם הסביר כי מאז האירוע בו נדקר, הוא נאלץ לעבור חמישה ניתוחים והאחרון שבהם גרם לו לבעיות מתמשכות. זאת הסיבה, הוא הסביר, שהגיע לאורלנדו לבדיקות רפואיות.

בולסונארו עומד בפני מספר חקירות בבית המשפט העליון בברזיל, ושהותו בארצות הברית אינה ברורה. הוא הגיע יומיים לפני שסיים רשמית את תפקידו כנשיא, כך שגם הוא לא השתתף בטקס השבעתו של מחליפו, ונכנס לארה"ב עם אשרה המונפקת לראשי מדינות, דיפלומטים ופקידי ממשל אחרים - אך היא כבר לא תקפה עבורו.

בולסונארו בפלורידה (צילום: AP)

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס, אמר כי אדם שנכנס עם אשרה לפקידים זרים חייב לעזוב את ארה"ב תוך 30 יום או להגיש בקשה לשינוי סטטוס הגירה, אם הוא כבר לא עוסק בתפקיד הרשמי. 

רבים בארה"ב ובברזיל מעבירים ביקורת על בולסונארו וטוענים כי הוא למעשה נמלט מהמדינה שלו. 

הנציגה הפרוגרסיבית, אילהאן עומאר, כתבה בחשבונה בטוויטר: "לפני שנתיים, הקפיטול שלנו היה תחת מתקפה של פנאטיים, ועכשיו אנחנו רואים את זה קורה בברזיל. אני בסולידריות עם לולה והעם הברזילאי. דמוקרטיות ברחבי העולם צריכות לעמוד מאוחדות ולגנות את המתקפה הזו על הדמוקרטיה".

"לבולסונארו לא מגיע מקלט בפלורידה", הוסיפה.

גם הנציגה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז כתבה מילים דומות לאלו של חברתה לסקווד:

הנציג הדמוקרטי חואקין קסטרו אמר כי ארה"ב לא צריכה לתת מקלט "לרודן שהעניק השראה לטרור פנימי", וכי על הממשלה האמריקאית יש לשלוח את בולסונארו בחזרה לברזיל.

כאמור, אלפי תומכים של בולסונארו יצאו לצעדה ממאהל הפגנה אל ארמון הנשיאות, ביהמ"ש העליון והקונגרס, ופרצו על מוסדות המדינה במתקפה שמזכירה את ההסתערות על הקפיטול האמריקאי ב-6 בינואר 2021.

רבים מהמפגינים דרשו מהצבא הברזילאי להתערב ולהחזיר את בולסונארו לשלטון, בטענה שניצחונו של לולה הוא הונאת בוחרים. 

שעות אחרי שפרצו המהומות, בולסונארו הגיב לראשונה ואמר כי מחאה שלווה היא לגיטימית וחלק מהדמוקרטיה, אבל ונדליזם ופלישה למבני ציבור הם "חריגים לכלל הזה".

עוד לפני ההתפרעויות, שכמותן לא נראו בברזיל מאז שנות ה-80, בולסונארו נראה מסתובב בקהילה ליד אורלנדו, בסופרמרקט, אוכל ב-KFC ובעיקר מוקף בתושבים נלהבים. 

משרד השריף של מחוז אוסצ'ולה אמר כי הוא קיבל בקשה מהשירות החשאי לספק לו ליווי משטרתי, שכן כאשר הגיע הוא עדיין היה נשיא ברזיל, אך בתמונות שפורסמו הוא לא היה מוקף באבטחה.



YOU MIGHT ALSO LIKE