ביידן הגיע לראשונה לגבול הדרומי - וספג ביקורת קשה: ביקור מבויים, שנתיים מאוחר מדי
מושל טקסס גרג אבוט לחץ את ידו של הנשיא, ומיד העביר לו מכתב המגנה בחריפות את ההתנהלות של הממשל כלפי משבר הגבול: "אחרי הצילום המבויים, יש לך עבודה לעשות"

בפעם הראשונה מאז כניסתו לתפקיד, הנשיא ג'ו ביידן הגיע לביקור רשמי בגבול הדרומי הנמצא במשבר חמור - אם כי רק לכמה שעות, וכאשר גורמים שונים הצביעו על ניסיון "לנקות" את הרחובות ממהגרים ולא להראות את המציאות העגומה.

בטווח של כארבע שעות, הנשיא הלך בקטע הגבול באל פאסו, טקסס, והגיע לנמל כניסה עמוס בו שוטרי הגבול הדגימו כיצד הם מבצעים חיפוש בכלי רחב אחר סמים, כסף וסחורות אחרות. עם זאת, הוא לא ביקר בנקודות הפרוצות משם מסתננים אלפי מהגרים מדי יום.

ימים לפני שהגיע, סוכני המכס האמריקאים אספו מהגרים מהרחובות ורוקנו מקלטים, כאשר מבקריו של ביידן טוענים שהממשל מנסה להציג תמונה אחרת. 

הנשיא נפגש עם מושל טקסס הרפובליקני, גרג אבוט - שרגע אחרי שלחצו ידיים הוא העביר לו מכתב מחריף: "הביקור שלך בגבול הדרומי שלנו עם מקסיקו הוא 20 מיליארד דולר מעט מדי, ושנתיים מאוחר מדי".

"יתרה מכך, הביקור שלך לא כולל אזורים בהם מתרחשת הגירה בלתי חוקית המונית, ופוסח על אלפי בעלי הנכסים הזועמים בטקסס שחייהם נהרסו על ידי מדיניות הגבול שלך", המשיך המכתב. "אפילו העיר שבה אתה מבקר עברה ניקוי ממחנות המהגרים שכבשו את מרכז העיר של אל פאסו, כי הממשל שלך רוצה להגן עליך מהכאוס שכל תושב טקסס חווה על בסיס יומי. הכאוס הזה הוא תוצאה ישירה של הכישלון שלך באכיפת חוקי ההגירה".

אבוט הוסיף: "ועדיין, באמצע תקופת הנשיאות שלך, אני סוף סוף יכול לקבל את פניך בגבול. כשאתה מסיים את הצילום המבויים שלך באל פאסו, יש לך עבודה לעשות".

גם נשיא המועצה הלאומית למשמר הגבול, ברנדון ג'אד, תקף את ביידן בטענה שהוא לא ביקר באזורים הבעייתים: "אפשר להסתכל על נמלי הכניסה לאורך כל הגבול הדרומי, אבל לא שם אנחנו רואים את ההגירה הבלתי חוקית. אנחנו רואים אותה בין נמלי הכניסה, ולא היה לו ביקורים מתוכננים שם".

"לעולם לא תוכל לפתח מדיניות אמיתית, תוכניות ופעולות, אלא אם כן אתה מוכן לראות בדיוק מה קורה. וביידן סירב לעשות את זה", הוסיף.

YOU MIGHT ALSO LIKE