הצעיר האמריקאי שהתחבר לאסלאם קיצוני - מסביר למה ניסה לרצוח שוטרים בניו יורק
טרבור ביקפורד בן ה-19, שהתנפל על שוטרים עם מצ'טה בערב השנה החדשה, רצה לבצע מתקפת ג'יהאד ולרצוח אנשים עם מדים וכלי נשק: "חיכיתי שיהיה לבד, ואז אמרתי 'אללה אכבר'".

הצעיר שהואשם בתקיפת שלושה שוטרים בני יורק עם מצ'טה בערב השנה החדשה, בשם אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית, הסביר לחוקרים שהמטרה שלו הייתה לרצוח איש כוחות ביטחון הלבוש במדים. 

טרבור ביקפורד בן ה-19, יליד וולס, מיין, לקח רכבת לעיר ניו יורק ב-29 בדצמבר, וערב חגיגות השנה החדשה הוא הגיע לטיימס סקוור, הוציא את המצ'אטה שלו והתנפל על שלושה שוטרים שהוצבו במחסום ביטחוני כדי לבדוק את הבאים. 

בעוד הוא מואשם בשתי עבירות של ניסיון רצח של שוטר ושתי עבירות של ניסיון תקיפה, התלונה הפלילית נגד ביקפורד ציטטה אותו אומר לחוקרים כי הוא "רצה להרוג קצין במדים".

"ראיתי את השוטר וחיכיתי עד שהוא יהיה לבד. ואז אמרתי 'אללה אכבר'", אמר ביקפורד. "הלכתי והכתי אותו בראשו עם סכין קוקרי. אז הסתערתי על שוטר אחר, אבל הפלתי את הסכין אז ניסיתי להשיג את האקדח שלו, אבל לא הצלחתי".

עוזרת התובעת המחוזית, לוסי ניקולס, אמרה במהלך דיון בביהמ"ש כי ביקפורד "חיכה עד הרגע שבו השוטר יהיה לבד ולא ליד אף אזרח" לפני שפתח במתקפה, והסבירה כי הפיגוע כוון לאיש כוחות הביטחון "כו השוטר הוא אדם במדים ועם נשק". ניקולס הוסיפה כי הוא החליט להגיע לניו יורק "כדי להרוג אנשים ולבצע ג'יהאד".

בן ה-19, שמוחזק ללא אפשרות לשחרור בערבות, הועמד למשפט ממיטתו בבית החולים, שם הוא מאושפז ומתאושש לאחר שאחד השוטרים ירה בו בכתפו כדי לנטרל אותו. אם יורשע באישומים של ניסיון רצח של שוטר, הוא עשוי לרצות מאסר עולם. 

כפי שפורסם, ביקפורד היה על הרדאר של ה-FBI מאז ה-10 בדצמבר, זאת לאחר שאמו דיווחה למשטרה המקומית על האובססיה שלו לאסלאם, שהעבירה את המידע לרשויות הפדרליות. 

מקורות סיפרו כי הנער, שזכור כאמן מוצלח ושחקן כדורגל טוב בקבוצה מקומית, הפך לבעייתי מאז שאביו מת - ולאחרונה השתעשע עם הרעיון לנסוע לאפגניסטן או אזורי מלחמה אחרים, ולהצטרף לחמושים אסלאמיסטים, אך במקום הגיע לניו יורק. לפי הפרסומים, בזמן הפיגוע הוא נשא עמו יומן בו הוא קורא לבני משפחתו "לחזור בתשובה לאללה ולקבל עליהם את האסלאם", כמו גם צוואה. 

YOU MIGHT ALSO LIKE