חשש בארה"ב: אם סין תגיע ראשונה לירח - היא תתבע עליו בעלות
מנהל נאס"א הזהיר שהמרוץ לחלל בין שתי המעצמות יכול להסתיים בהפסד גדול לארצות הברית, שכן אם סין תדרוך ראשונה על הירח היא תגיד: "תשמרו מרחק, זו הטריטוריה שלנו"

המנהל של נאס"א אמר כי ארצות הברית נמצאת בעיצומו של מרוץ חלל חדש עם סין, והזהיר שאם המדינה הקומוניסטית תגיע ראשונה לירח - היא תיקח בעלות עליו. 

(צילום: Shutterstock)

ביל נלסון, אסטרונאוט לשעבר וסנאטור דמוקרטי מפלורידה, הזהיר כי סין עלולה להשתלט על האזורים העשירים במשאבים על פני הירח, אם היא תגיע לשם לפני ארצות הברית.

"זאת עובדה: אנחנו במרוץ לחלל", אמר נלסון בראיון לרשת 'פוליטיקו'. "וזה נכון שמוטב לנו להיזהר שהם לא יגיעו לירח במסווה של מחקר מדעי. וזה לא מעבר לתחום ההגיון שהם יגידו: 'תשמרו מרחק, אנחנו כאן, זו הטריטוריה שלנו'".

נלסון המשיך והצביע על התוקפנות של המדינה הקומוניסטית בים סין הדרומי, שם הממשלה קבעה ריבונות על אזורים השייכים למדינות אחרות. 

בינתיים, תוכנית החלל המתפתחת של סין הצליחה בהקמת תחנת חלל חדשה, כאשר במקביל נאס"א עובדת על סדרת המשימות של ארטמיס 1 לירח, ששוגר בנובמבר למשימה של 26 יום לצילום תמונות על פני הירח, כאשר ארטמיס 2 ו-3 מתכוננים לקראת פעילות מבוססת יותר על הירח. 

YOU MIGHT ALSO LIKE