בולם תאי סרטן ומוריד את רמות הסוכר בדם: הכירו את נפלאות הקצח
הגריר הקטן והשחור נחשב למזון על כבר שנים רבות, כאשר בתרבויות עתיקות טענו כי הקצח מרפא הכל מלבד המוות. לכן, בחרנו לרכז עבורכם כמה יתרונות מהותיים במיוחד, כאלה שיגמרו לכם לרוץ לחנות הקרובה לביתכם ולקנות ערימת קצח

הוא מוכר בעיקר בתור תבלין או קישוט למאפים אך לקצח מגוון רחב של תועלות בריאות. אפשר לצרוך אותו כגרגיר שלם (סלט, לחם, פשטידות עוגיות מלוחות), וגם כשמן המכיל ריכוז גבוה יותר של ערכים תזונתיים. אז מהן התכונות שהופכות את הזרע הקטן הזה לסופר פוד?

עשיר מאוד בנוטריאנטים

הקצח מכיל שפע של ערכים תזונתיים חיוניים, בהם סיבים, סידן, ברזל, חלבון, ויטמיני B שונים, ויטמין C, אבץ, נוגדי חמצון וחומרים נוגדי דלקת.

נוגד חמצון עוצמתי

בקצח יש נוגדי חמצון עוצמתיים כמו קרבקרול, תימוקווינון, טי־אנתול, טרפינאול 4, וככזה הוא מסייע למלחמה במחלות דלקתיות וסרטניות ומעכב תהליכי הזדקנות.

אנטי חיידקי ואנטי ויראלי

שמן קצח שנמרח על עורם של ילדים עם זיהום שמקורו חיידקי הביא לריפוי העור. כמו כן, שצריכת קצח גורמת לעיכוב התרבות פתוגנים שונים, לרבות חיידק הקיבה הליקובקטר פילורי וסטפילוקוקים מסוגים שאנטיביוטיקה לא עוזרת למגרם.

נוגד אלרגיה

הודות לחומצות השומן הייחודיות שבו, נוגדי החמצון החזקים שהוא מכיל וגם בהיותו אנטי היסטמיני, כלומר מעכב הפרשת היסטמין שהוא חומר המופרש בעודף בעת תגובה אלרגית.

מסייע בהורדת רמות השומנים בדם

חומצה אולאית וחומצת שומן לינולאית הקיימות בהקצח תורמות לוויסות לחץ הדם. הוא מסייע גם בהורדת רמות השומנים בדם על ידי מניעת הספיגה של הכולסטרול במעי ופירוק של טריגליצרידים ובנוסף גם במניעה של היווצרות פלאק בעורקים, דבר החיוני לטיפול בטרשת עורקים ובכלל בבעיות קרדיווסקולריות.

הפחתת רמות הסוכר בדם

בסקירת מחקרים רחבה הוכח שהקצח מווסת את רמות הסוכר בדם, משפר עמידות לאינסולין ואף מונע סיבוכי סוכרת כגון נפרופתיה ונוירופתיה סוכרתית.

מטפל במצבי דלקת

הקצח תורם לריפוי של דלקות שונות. כך למשל נטילת 1,000 מ"ג שמן קצח מדי יום במשך שמונה שבועות, צפוי להגיע לירידה בממדי הדלקת ובעקה החמצונית. כמו כן שצריכת קצח מסייעת בריפוי דלקות מפרקים מסוגים שונים ובהקלה על הכאבים הנגרמים מהן.

מועיל לדרכי הנשימה

יעיל לטיפול במחלות בדרכי הנשימה ובאסתמה בפרט, מכיוון שהוא תורם להרפיה של שרירים חלקים. כך למשל, נמצא כי צריכתו הביאה להרגעת קנה הנשימה, להפחתת התקפי אסתמה ושיעול וכן להקלה בייצור הליחה הצמיגית המצטברת בדרכי הנשימה.

טוב לעיכול

מכיוון שהוא מרפה שרירים חלקים הקצח מסייע גם להרפיית המעי ובכך מקל על העיכול ועל היציאות. בנוסף הוא מגן על ריריות הקיבה ומסייע במניעת אולקוס ובטיפול בו. ואם זה לא מספיק, גרגירי הקצח הם גם סופחי גזים ולכן מפחיתים נפיחות בטנית וכאבי בטן הנובעים ממנה.

מסייע בהפחתת תהליכיים סרטניים

הקצח מכיל נוגד חמצון בשם תימוקווינון המסייע לבלימת השגשוג של תאי סרטן. במחקרי מעבדה, כאשר טפטפו שמן קצח על תאי סרטן שד, התאים הסרטניים ביצעו אפופטוזיס - כלומר התאבדות עצמית. סוגי סרטן נוספים שנחקרו בהקשר להשפעה זו של הקצח הם לוקמיה, סרטן הריאות, הערמונית, הלבלב, הכבד, העור והמעי.

YOU MIGHT ALSO LIKE