שני הרוגים ו-11 פצועים ברעידת האדמה העוצמתית בקליפורניה
עוצמת הרעידה מוכרת לאזור צפון הגולדן סטייט, אך היא נמשכה לאורך דקות ארוכות וגרמה לתוצאות קשות. ראש עיירית ריו דל: "זו הרעידה הכי חזקה שהרגשתי"

רעידת האדמה החזקה בעוצמה 6.4 שפקדה את מחוז הומבולדט שבצפון קליפורניה, גרמה למותם של שני בני אדם ולפחות 11 פצועים. 

שני הקורבנות מתו כתוצאה ממצב חירום רפואי במהלך או בעקבות רעידת האדמה שהורגשה בשעה 2:34 בליל יום שלישי. כך נמסר ממשרד שירותי החירום של המחוז.

על פי הלוס אנג'לס טיימס, אחד ההרוגים היה בריו דל, האזור שספג את רוב נזקי רעש האדמה, והוא סבל מקשיי נשימה במהלך רעש האשמה. שני הקורבנות עברו דום לב, פונו לבית החולים ושם נקבע מותם. 

צפון קליפורניה רגילה לרעידות אדמה כאשר באזור יש פעילות סייסמית גבוהה, אך הרעידה הזו הרגישה אלימה במיוחד עבור התושבים. מוקדי השירות קיבלו דיווחים רבים על נזקים, והם עדיין מנסים לאמוד אותם.

עוצמת הרעש ניפצה חלונות, הפילה חפצים וגרמה לנזק לגשר היסטורי ביישוב קטן שמדרום לאאוריקה. 

"זו הייתה רעידת האדמה הכי חזקה שהרגשתי", אמרה ראש עיריית ריו דל, דברה גארנס. "זו הייתה רעידת אדמה ארוכה, אז היא לא הייתה משמעותית רק בעוצמתה הגדולה של 6.4, אלא גם בגלל האורך שלה".

כאמור, רעש האדמה דווח בשעה 2:34 לפנות בוקר, כאשר המוקד היה ממש מול החוף, כ-7.5 מייל דרום מערבית לפרנדייל. כך לפי פרטים שנמסרו מהמכון הגיאולוגי של ארצות הברית. למרות מוקד ועוצמת הרעידה, הרשויות לא פרסמו אזהרת צונאמי, אך משרד השריף של מחוז הומבולדט המליץ לתושבים להתכונן לרעידות משנה.

פרנדייל, פורטונה וריו דל הם האזורים שנפגעו הכי קשה ברעידה. תושבים שיתפו תמונות ברשתות החברתיות של הבתים ההרוסים, רהיטים שהתרסקו, וסיפורים מפחידים על עוצמת הרעידה.

הרעש גרם למספר בתים ליפול מהיסודות שלהם, גרמה לשריפה לפחות במבנה אחד, ופגעה בתשתיות קריטיות כמו קווי מים, חשמל וגז. בשלב מסוים, כ-71,000 בני אדם היו ללא חשמל.

מנהל משרד שירותי החירום של קליפורניה, מארק ג'ילרדוצ'י, אמר כי כ-3 מיליון תושבים בצפון הגולדן סטייט קיבלו התראה 10 שניות לפני הרעידה. "המערכת אכן פעלה כפי שקיווינו", אמר. 

המושל גווין ניוסום הכריז על מצב חירום במחוז, מה שמעניק לו משאבים לטיפול באסונות, מאפשר בקשה לסיוע פדרלי והקלה על גישה לדמי אבטלה.

"ג'ניפר ואני שולחים את תנחומינו למשפחות המתאבלות על אובדן יקיריהם ומאחלים החלמה מהירה לאלה שנפצעו ברעידת האדמה הזו", אמר המושל בהצהרה. "קליפורניה עומדת לצד תושבי מחוז הומבולדט והמדינה פועלת במהירות כדי לתמוך בתגובת החירום המתבצעת עם שותפים מקומיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE