רעידת אדמה חזקה הכתה בצפון קליפורניה
עשרות אלפי תושבים נותרו ללא חשמל, והרשויות קיבלו דיווחים על נזק ועל דליפות גז - זאת ברעידה בעוצמה של 6.5 ורעידות משנה רבות שהגיעו אחריה

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.4 הרעידה את צפון קליפורניה בשעות הלילה המאוחרות של יום שלישי, גרמה לנזק שעדיין לא נאמד והותירה אלפים במחוז הומבולדט ללא חשמל. 

רעידות משנה רבות הורגשו לאחר מכן, חלקן חזקות שהגיעו לעוצמה של 4.6. בשלב זה אין דיווחים על פצועים, כמו גם אין אזהרות צונאמי. 

הרעש דווח בשעה 2:34 בלילה, במרחק של 11 מיילים (17 ק"מ) מפורטונה - כך מסר המכון הגיאולוגי של ארצות הברית. המוקד שלו היה במרכז האוקיינוס השקט, ממש ליד החוף, כ-7.5 מיילים מהעיר פרנדייל.

גולשים ברשתות החברתיות דיווחו שהבית שלהם רעד בחוזקה ושרהיטים נפלו על הרצפה: "זה היה אחד גדול. אין חשמל בפרנדייל, והבית בבלאגן", כתבה התושבת קרוליין טיטוס בטוויטר, בצירוף תיעוד מתוך הבית שלה. 

כאמור הרעידה גרמה להפסקות חשמל נרחבות מארקטה דרומה ועד ריו דל, כאשר על פי הערכות יותר מ-65,000 תושבים נשארו ללא חשמל לזמן מה. כמו כן התקבלו דיווחים על נזק למספר מבנים - וצוותים מיוחדים הוזעקו לכמה קריאות על דליפות גז. 

משרד השריף של מחוז הומבולדט כתב בטוויטר כי "החשמל נפל ברחבי המחוז", וקרא לתושבים להימנע מלהתקשר למוקד 911 אלא אם כן מדובר במצב חירום.

"רעידת האדמה הזאת הייתה מטורפת… 15 עד 20 שניות טובות של רעידות", כתב משתמש אחד בטוויטר. 

לפני שנה בדיוק אותו אזור נפגע מרעידת אדומה בעוצמה 6.2, שגם אז השאירה נזק וניפצה חלונות. 

YOU MIGHT ALSO LIKE