ניו יורק תקצץ בשירותים הציבוריים עבור תושביה - כדי להתמודד עם זרם המהגרים
אריק אדמס אמר כי העירייה תיאלץ לתת עדיפות למבקשי המקלט ולהקצות עוד כספים ומשאבים כדי לסייע להם, זאת על פני התושבים הנוכחיים. "אני אגיד את זה שוב - אנחנו צריכים סיוע, ועכשיו"

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, אמר כי ייתכן שהעייריה תיאלץ לקצץ בשירותים הציבוריים ולתעדף את ההוצאות הכספיות שלה בטיפול ב-1,000 המהגרים שצפויים להגיע לתפוח הגדול מדי שבוע, כבר החל מעוד יומיים כאשר מדיניות הגבול תגיעה לסיומה. 

(צילום: Getty Images)

"מערכת המקלטים שלנו מלאה, וכמעט נגמר לנו הכסף, הצוות והמקום. האמת, אם לא יינקטו צעדים בקרוב, ייתכן מאוד שניאלץ לקצץ או לצמצם תוכניות שתושבי ניו יורק מסתמכים עליהם, כאשר הנתיב לאכלס אלפים נוספים הוא אינו ברור", אמר אדמס בהצהרה ביום ראשון.

הוא המשיך: "אנחנו לא רוצים לעשות את הבחירה הזו, אבל היא עשויה להיות נחוצה, ואני מסרב להיאלץ לבחור בבאים החדשים על פני תושבי ניו יורק הנוכחיים. אני אגיד את זה שוב - אנחנו צריכים תוכנית, אנחנו צריכים סיוע, ואנחנו צריכים את זה עכשיו".

בחודשים האחרונים הגיעו לתפוח הגדול יותר מ-31,000 מבקשי מקלט, שממלאים את 60 מקלטי החירום, ארבעה מרכזי סעד הומניטריים ושני מרכזי קבלת פנים. כמו כן, אלפי ילדים מהגרים שולבו בבתי ספר, וראש העיר הודה שהעיר "הוציאה מאות מיליוני דולרים מכספי משלם המסים על לבוש, אוכל, מגורים ותמיכה נוספת באוכלוסיה שזקוקה לכך".

"אנחנו זקוקים בדחיפות לעזרה, והגיע הזמן שהשותפים המדיניים והפדרליים שלנו יפעלו - במיוחד אלה בקונגרס שמסרבים לספק את המשאבים הכספיים או להנפיק אישורי עבודה זמניים הדרושים כדי שהאנשים האלה יחיו כראוי", אמר אדמס בשבוע שעבר.

(צילום: Shutterstock)

כזכור, כותרת 42, המכונה גם 'הישארו במקסיקו', עברה במרץ 2020 על ידי ממשל טראמפ במטרה להאט את התפשטות נגיף הקורונה בארצות הברית. בפועל, המדיניות אפשרה לסוכני הגבול לגרש מאות אלפי מהגרים בחזרה אל מקסיקו. 

אך כאשר עיירות הגבול הדרומית עדיין המשיכו להתמלא במספרי שיא של מהגרים, מושל טקסס ומושל אריזונה החלו לפני כחצי שנה להעמיס אוטובוסים בחוצי גבול ולהסיע אותם אל ערים דמוקרטיות ליברליות, בעיקר ניו יורק וושינגטון, כדי להניע את נבחרי הציבור לפעול נגד המשבר.

הפעולה הצליחה שכן אדמס כבר מזמן הכריז על מצב חירום, כך גם ראשת העיר שיקגו, ובימים האחרונים מושל קליפורניה גווין ניוסום החל להשמיע את זעקתו כאשר אמר שהמדינה שלו עומדת "להישבר" בגלל זרם המהגרים. 



YOU MIGHT ALSO LIKE