האף סתום? הנה כמה שיטות שיעזרו לכם לחזור לנשום תוך זמן קצר
החורף מביא עימו מקרים רבים של צינון ושפעת, כאשר אחד התסמינים השכיחים ביותר הוא האף הסתום. אך מסתבר כי ניתן לטפל בתופעה בקלות ואף במהירות מפתיעה. הנה כמה טכניקות יעילות במיוחד

המחלות העונתיות כמו שפעת וצינון מביאות איתן תסמינים לא מהנים במיוחד, ביניהם אף וסינוסים סתומים המקשים על הנשימה. אף סתום הוא כידוע עניין די מציק שיכול להפריע לישון, לנשום ואפילו להשפיע על טעם האוכל. ישנן דרכים רבות שעוזרות לשחרר את הסתימה באף, כולל תרופות להורדת גודש בצורת תרסיס או טבליות. אך יש כמה דרכים פשוטות לשחרר את האף אשר אינן דורשות שימוש בתרופות ובהחלט יכולות לעזור במהירות רבה.

מי מלח

תכשירי מי מלח הם טבעיים ונמכרים בבתי מרקחת. אחד היתרונות המרכזיים שלהם הוא כי הם מתאימים לטיפול בילדים, תינוקות ופעוטות. 

הומאופתיה

כיום ניתן להשיג בכל בתי המרקחת תכשירים הומאופתיים המיועדים להקל את הגודש באף. חלקם מתאימים לטיפול גם בילדים, תינוקות ופעוטות. 

אדים חמים

מכשירי אדים חמים מתאימים לטיפול בנזלת וגודש באף. יש מכשירים עם תא מיוחד לטפטוף שמנים ארומטיים. מתאימים לטיפול גם בילדים, תינוקות ופעוטות. 

שמנים ארומטיים

השמנים אשר נחשבים מתאימים במיוחד לטיפול בגודש באף הם שמן מנטה, אקליפטוס, רוזמרין, טימין, לבנדר, אזוב ועץ התה. ההמלצה היא לטפטף מהם למי האמבטיה, למכשיר אדים חמים או לקערת מים חמים ולנשום את האדים. חלקם מתאימים לטיפול גם בילדים, תינוקות ופעוטות. 

חליטות של צמחי מרפא

אכינצאה, עלי אקליפטוס, ג’ינג’ר ופרי הסמבוק הם בין המומלצים ביותר לטיפול ולהקלה על גודש באף.

רפואה סינית

על פי הרפואה הסינית קיימים מספר מזונות אשר מעוררים ייצור של ליחה בגוף, כמו למשל חלב ומוצריו, פירות הדר, בוטנים, סוכר, קמח לבן ועוד. ההמלצה היא להוציא אותם מהתפריט לתקופת הצינון לכל הפחות. מתאים לטיפול גם בילדים, תינוקות ופעוטות. 

כמו כן, ברפואה סינית ידועות גם 8 נקודות לחיצה שיכולות לשחרר גודש באף: במפגש בין ארובות העינים והגבות, בבסיס עצמות הלחיים, מתחת לעצם הבריח, בגב ובידיים.

ויטמינים ומינרלים

ויטמין C, בטא קרוטן ואבץ עשויים להקל על הטיפול בהצטננות ושאר מחלות חורף. הם עשויים לזרז את ההחלמה מהצטננות ואף למנוע את ההצטננות הבאה. ההמלצה היא להרבות באכילת מזון שעשיר בהם, או לצרוך אותם כתוסף תזונה.

YOU MIGHT ALSO LIKE