מאסר עולם לאנס והרוצח הסדרתי מקליפורניה
עד כמה שידוע לרשויות, פרנק קאנו אנס ורצח ארבע נשים שעבדו בזנות, ביחד עם שותפו לפשע סטיבן גורדון - שהורשע ולבקשתו קיבל עונש מוות בשנת 2017

פרנק קאנו בן ה-36, רוצח סדרתי שחטף ורצח כמה נשים עם גבר נוסף בזמן שהם היו על תנאי בגין עבירות מין קודמות - הודה ברצח ביום חמישי לאחר שהתובעים ביטלו את קריאתם לעונש מוות.

פרנק קאנו (צילום: Getty Images)

ההודאה של קאנו באשמה בארבעת הסעיפים של אונס ורצח, מביאה אוטומטית מאסר עולם ללא תנאי ומבטלת את הצורך בהמשך המשפט שנמשך כבר שנים. 

כמעט עשור עבר מאז שקאנו יצא לסדרת הרציחות, שנמשכו על פני חמישה חודשים, עם חברו לפשע סטיבן גורדון - שהורשע ונידון למוות, לבקשתו, בשנת 2017.

השניים, שהכירו אחד את השני כשהגיעו למשרד מבחן כדי לקבל צמיד GPS על הקרסול כחלק מתקופת מבן, תקפו נשים שעבדו בזנות באנהיים ובסנטה אנה. שניהם היו כבר רשומים כעברייני מין. 

הקורבן הראשון שלהם, ככל שידוע למשטרה, הייתה קיאנה ג'קסון מלאס וגאס, שמלאו לה בסך הכל 20 כאשר נעלמה מרחובות סנטה אנה ב-6 באוקטובר 2013. גופתה מעולם לא נמצאה, וכך גם לא גופתה של ג'וזפין מוניק ורגאס בת ה-34 שנעלמה 18 יום לאחר מכן, או גופתה של מרתה אנאיה שהייתה בת 27, שהיעדרותה דווחה 19 ימים לאחר ורגאס. 

ב-14 במרץ 2014, שוטרים נקראו לשירותי הפסולת של אנהיים, שם נמצאו שרידי גופה של צעירה, שזוהתה כג'ראי אסטפ בת ה-21 מאוקלהומה, ששהתה באנהיים לודג'. 

משפחות הקורבנות (צילום: Getty Images)

הבלשים הצליחו לקשר את הפשעים לקאנו באמצעות צמיד ה-GPS שלבש, מאחר שהיה על תנאי בגין התעללות מינית בקרובת משפחה שלו ומאסר על תנאי בגין ניתוק מוניטור שלבש על הקרסול בריחה מחוץ לגבולות המדינה.

אז גם ה-DNA של קאנו נמצא עם גופתה של אסטפ, והודעות בטלפון הנייד שלו הראו שיחות בינו לבין גורדון עם רמזים לחטיפת ורציחת נשים. למשל בלילה שבו אסטפ נעלמה, קאנו כתב לגורדון: "אתה הולך ללכלך את הידיים שלך… תיפטר ממנה". 

לאחר שאנסו ורצחו את הנשים, לרוב על ידי חנק, השניים היו משליכים את גופותיהן לפח אשפה מאחורי חנות פחחות שבה עבד גורדון. 

גורדון עמד לדין בשנת 2016, והתעקש לייצג את עצמו. הוא הודה בתפקידו ברציחות הללו, אך ניסה להאשים את הרשויות עם הנימוק שהן היו צריכות לצפות בו ביתר ערנות בזמן שהוא וקאנו הסתובבו ברחובות עם צגי קרסול, ומחפשים קורבנות. 

סטיבן גורדון (צילום: Getty Images)

במשפט, גורדון התפרץ בכעס ותיאר את קאנו כטורף חסר מצפון, והתייחס אליו לסירוגין כ"חבר שלי" ו"המנוול הקטן הזה". הוא ביקש עונש מוות לעצמו, וחבר המושבעים הסכים, והוא הומת בפברואר 2017. 

וזה לא כל הסיפור. גורדון, שהיה מבוגר ב-17 שנים מקאנו וגדול ממנו פיזית בהרבה, התחזה לאפוטרופוס של קאנו ושלט בו מנטלית: "אני היחיד בחייך. אני היחיד שמגן עליך". בסופו של דבר, השניים הפכו למאהבים, ופעמיים הם ניתקו את צמיד ה-GPS שהיה עליהם וברחו מהמדינה - ונתפסו.

YOU MIGHT ALSO LIKE