העיר ניו יורק בחרדה מפני סיום המדיניות בגבול: "אף אחד לא עוזר לנו"
ראש העיר אריק אדמס ובכירים אחרים זועקים לסיוע מדיני ופדרלי, לקראת השבוע הבא - אז תגיע לסיומה 'כותרת 42' המאפשרת לסוכני הגבול לגרש מהגרים בקלות

ממשלת עיריית ניו יורק חוששת שזרם המהגרים המגיע לעיר יהפוך למבול כבד כאשר מדיניות הגבול מתקופת טראמפ תסתיים בשבוע הבא, בעוד אריק אדמס כועס על כך שהמושלת קת'י הוקול והנשיא ג'ו ביידן לא מושיטים עזרה. 

(צילום: Getty Images)

סיום המדיניות 'כותרת 42', אשר מאפשרת גירוש מהגרים עם תפיסתם, כבר לא מדאיגה רק את הרפובליקנים. אחרי שמושל קליפורניה הדמוקרטי זעק שמדינתו עומדת "להישבר" אל מול זרם המהגרים, כעת גם אדמס נשמע בחרדה.

ביום חמישי הוא הודה בפומבי ש"אף אחד" מהגורמים הפדרליים או המדינתיים לא עוזרים לתפוח הגדול עם אספקת משאבים ושירותים ליותר מ-30,000 המהגרים שהגיעו לניו יורק מהגבול הדרומי, כאשר אלפים נוספים צפויים להגיע החל מהשבוע הבא עם סיום המדיניות.

"ה-21 בדצמבר הוא תאריך שכולנו חרדים לגביו", אמר אחד הפקידים הבכירים בעירייה, כאשר מקור אחר הוסיף: "יש צפי שאנשים יגיעו מכל עבר. זה הגיוני שאנו צריכים להיות מודאגים שכותרת 42 עומדת להסתיים. איפה העזרה? המושלת נמנעת במידה רבה מהנושא". 

אדמס, שהכריז בחודש אוקטובר על מצב חירום בעיר בשל זרם המהגרים, אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביום חמישי כי ניו יורק הוציאה מאות מיליוני דולרים על טיפול במשבר: "אף אחד לא עוזר לנו. לא קיבלו דולר מאף אחד. זה חייב להיפסק, אנחנו צריכים עזרה. אנחנו לא צריכים לשלם על זה. אנחנו צריכים עזרה מוושינגטון הבירה, ועזרה מהמדינה".

(צילום: רויטרס)

הדוברת של מושלת ניו יורק אמרה בתגובה: "המושלת הוקול קיימה שיחות חוזרות ונשנות עם פקידי הבית הלבן ועם המחלקה לביטחון המולדת, וביקשה מהם לספק משאבים נוספים לעיר, ולשקול גמישות נוספת בכללי היתרי העבודה למבקשי מקלט".

"עשינו תיאום הדוק עם העירייה כדי לסייע במתן מענה לצרכים המיידיים של מבקשי מקלט המגיעים למדינה שלנו, כולל על ידי אספקת תחבורה ופריסה של המשמר הלאומי כדי לתמוך במאמצי העירייה, ואנחנו ממשיכים לתמוך בבקשות העיר לסיוע פדרלי", הוסיפה.

בינתיים, המשמר הלאומי של ניו יורק קיבל השבוע פקודה להוסיף קצינים נוספים שיסייעו לאייש את 58 מקלטי החירום של התפוח הגדול, כמו גם ארבעה מקלטים גדולים המשמשים כמרכזי חירום הומניטריים, זאת כאשר אותם מקלטים עולים על גדותיהם במספר המהגרים המתאכסנים שם. 

YOU MIGHT ALSO LIKE