פרובוקטור אנטישמי מוכר מקליפורניה הודיע: "אני עובר לפלורידה"
ג'ון מינדאו, שהקים את הארגון 'הליגה להגנת הגויים' האחראית לעשרות תקריות אנטישמיות, אמר שהוא עובר למדינת הסאנשיין כדי להפעיל לחץ על המושל דה-סנטיס הידוע כתומך ישראל

פרובוקטור אנטישמי ידוע מקליפורניה, העומד בראש הארגון 'הליגה להגנת הגויים', אמר לאחרונה כי הוא מעביר את המטה שלו מאזור מפרץ סן פרנסיסקו אל פלורידה - כדי להמשיך במלחמה שלו.

בהודעה שפרסם לפני כעשרה ימים, ששותפה בפלטפורמת המדיה החברתית Gab, ג'ון מינדאו אמר שהוא עובר למדינת הסאנשיין "כדי להמשיך ללחוץ על" מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, בשל תמיכתו בישראל. 

"הזמן שלי במדינה הזו, נגמר", אמר מינדאו בסרטון ההכרזה שפרסם, בעודו נוהג במשאית. בהמשך, מופיעות תמונות אנטישמיות, סרטונים של הראפר קניה ווסט וצילומים של דיסני וורלד, תנינים ופלמינגו. 

בסופו של דבר, הסרטון עובר לדה-סנטיס ומציג קטע מדיווח חדשותי משנת 2019 בו נראה המושל הרפובליקני בביקורו בישראל, מתפלל בכותל המערבי בירושלים.

ואכן, מושל פלורידה ידוע כתומך ישראל. כך למשל, בשנת 2019 דה-סנטיס חתם על חוק האוסר על אנטישמיות בבתי ספר במדינה, כמו גם "השוואה של מדיניות ישראלית עכשווית לזו של הנאצים", או "האשמת ישראל בכל המתחים הבין-דתיים או הפוליטיים", וגם "דרישה מישראל להתנהג באופן שאינו מצופה או נדרש מאף אומה דמוקרטית אחרת".

מינדאו הקים את 'הליגה להגנת הגויים' (GDL) בשנת 2018, כארגון נגד ל'ליגה נגד השמצה' (ADL) שנלחמת באנטישמיות, וטוענת אגב כי בשנת 2021 מינדאו וחבריו היו אחראים "ללפחות 74 תקריות תעמולה אנטישמיות".

מינדאו במפגן אנטישמי באושוויץ

הארגון של מינדאו וחבריו זכו לתשומת לב רבה בגין הפצת מסרים אנטישמיים וקידום תאוריות קונספירציה בנושאים שונים, כולל מגפת הקורונה והקשר של היהודים אלה. הפעם האחרונה שעלה לכותרות הייתה באוקטובר, כאשר מינדאו וחבריו תלו כרזה מעל כביש מהיר בלוס אנג'לס, ועליה נכתב: "קניה צדק לגבי היהודים". 

בשנה שעברה, מינדאו וכמה מפעיליו בארגון הגיעו למרכז הנצחת השואה בסמוך לאורלנדו, שם הפגינו והחזיקו שלטים עם מסרים מכחישי שואה ומסרים הומופובים, כמו: "יהודים מקדמים הומוסקסואליות".

ה-ADL פרסם בספטמבר שעבר דוח המראה כי "פלורידה היא ביתה של רשת ענפה ומקושרת של בעלי עליונות לבנה וקיצוני ימין אחרים", וציין כי מדינת הסאנשיין ראתה עלייה של 50% בתקריות האנטישמיות בין 2020 ל-2021. 

ליאורה רז, מנכ"לית ארגון StopAntisemitism, אמרה ל'ניוזוויק' כי דה-סנטיס צריך לעשות יותר כדי לטפל באנטישמיות בפלורידה, "במיוחד אם GDL מקימה שם סניף".

"המושל דה-סנטיס חייב תמיד להיות בין הראשונים לגנות את האנטישמיות בפלורידה, במיוחד מכיוון שהמדינה מתהדרת באחת האוכלוסיות היהודיות הגדולות בארצות הברית. אבל במהלך החודשים האחרונים צצה אנטישמיות בוטה ומפחידה בחצר האחורית של דה-סנטיס, שלא זכתה לתגובה חד משמעית. היעדר גינוי יזום ומהיר, הוא אכזבה", אמרה.

YOU MIGHT ALSO LIKE