תביעה נגד מחוז ביה"ס באל.איי: '8 שעות עד שמצאו בשירותים את בת ה-15 מתה ממנת יתר של פנטניל'
אמא של מלאני ראמוס הגישה תביעה בגין רשלנות, בטענה שהמנהלים ידעו על כמות הסמים בשטח בית הספר, "אך לא עשו דבר בנידון כדי להגן על הילדים"

מלאני ראמוס בת ה-15 נעדרה במשך שמונה שעות לפני שנמצאה מתה כתוצאה ממנת יתר של פנטניל בשירותים של בית ספר בהוליווד - כך טוענת אמא שלה ועורכי הדין, בהכרזה על תביעה נגד מחוז בית הספר המאוחד בלוס אנג'לס. 

התביעה בגין מוות ורשלנות, שהוגשה ביום רביעי על ידי אמה של מלאני, אלנה פרז, טוענת כי פקידי בית הספר ידעו על הפצה של חומרים נרקוטיים אסורים בתיכון הלן ברנשטיין, אך לא עשו דבר נגד זה.

"ילדים היו קונים, מוכרים ומשתמשים בסמים בחדר השירותים בברנשטיין, והמנהלים לא עשו דבר בנידון", אמר עורך הדין מייקל קאריו. "הם ידעו כי בשנת 2022 לבדה, היו שש שיחות לבית הספר ברנשטיין על מנות יתר של סמים. איך אתם לא עושים שום שינוי כדי להגן על הילדים?".

גורמים רשמיים במחוז לא הגיבו מבחינה משפטית, שכן הדיון בנושא נמשך, אך אמרו כי "הבטיחות והרווחה של התלמידים והעובדים שלנו נותרו בראש סדר העדיפויות שלנו".

כזכור, מלאני נמצאה מתה ב-13 בספטמבר על ידי אביה של חברתה ללימודים, שגם כן נעדרה ונמצאה עם מנת יתר - אך אושפזה בבית החולים ושרדה. מלאני, שמותה נקבע במקום, אותרה בערך בשעה 8:30 בערב, שמונה שעות אחרי שמנהל בית הספר התקשר לאמה והודיע לה שבתה נעדרת מהכיתה. 

על פי התביעה, עובדי התיכון "לא חיפשו את מלאני למרות הפצרותיה של פרז לחפש את בתה", מה שלמעשה "עיכב טיפול רפואי מציל חיים".

מפקד משטרת לוס אנג'לס, מישל מור, אמר כי מלאני הצעירה בלעה כדור שלדעתה היה Percocet, אך כנראה שהוא הכיל פנטניל. תוצאות הנתיחה שלאחר המוות עדיין נבדקות, כולל בחינה של מה מלאני נטלה וכמה זמן היא הייתה ללא רוח חיים עד שנמצאה.

אמא של מלאני אמרה שנודע לה על גורלה הנורא של בתה מקציני המשטרה, רק מוקדם בבוקר למחרת.

דודתה של מלאני, גלדיס מנריקה, אמרה במסיבת העיתונאים שנערכה ביום רביעי: "לקח להם שעות למצוא את האחיינית שלי. איפה היה הצוות? איפה היו המורים? ללא ההורה של הילדה האחרת, לא היו מוצאים את האחיינית שלי אולי עד למחרת. זו הסיבה שאנחנו רוצים צדק".

לאחר מותה של בת ה-15, LAPD הודיעה על מעצרו של נער בן גילה החשוד כי מכר את הסמים לשתי התלמידות, וכן נער בן 16 החשוד כי הוא היה זה שמכר את הסמים לבן ה-15 בפארק סמוך.

בעוד שמשטרת אל.איי ממשיכה את החקירה, עורכי הדין אומרים: "הנאשמים לא בדקו את השירותים כדי לחפש סטודנטים שמוכרים או משתמשים בסמים, ולא פיקחו כראוי על התלמידה ראמוס כפי שנדרש בחוק המדינה".

YOU MIGHT ALSO LIKE